Ga naar inhoud
Vespaforum.be

New member - Primavera 1961


SennaS4

Aanbevolen berichten

Hallo

Eerst even voorstellen. Een vriendin heeft eerder deze week een wespje bij me afgeleverd om na te kijken en technisch in orde te zetten.

Volgens mij is het een Primavera 125 cc, bouwjaar is zeker 1961 en komt recht van Italië. Ondertussen staat hij op Belgische papieren.

Heb nog niet door hoe je hier foto's kan posten, maar kan ze doorsturen naar geïnteresseerden.

Ik hou me normaal bezig met ducati's maar interesse om zelf binnenkort oude vespa aan te schaffen.

Gisteren kleine proefrit gemaakt, en wat ik reeds genoteerd heb is volgende :

- kickstarter is afgebroken: moet het blokje open om as kickstarter te vervangen ?

- schakelen: opschakelen gaat heel goed, maar bij terugschakelen geeft versnellingsbak knarsend geluid na opkomen van koppeling; iemand idee van oorzaak ?

- verder is algemene staat heel goed voor zo'n oudje, reed echt heel goed

- Na eerste rit wil ik er ook één ;o)

groeten

Yannick

Link naar reactie

primavera bestond bijlange nog niet in 1961.

als de kickstarter zelf is afgebroken moet het blokje niet open.

Link naar reactie

Bedankt voor feedback.

Was er ondertussen ook achtergekomen dat geen primavera is; heb nog heel wat bij te lezen over de wereld van de vespa's. Ik probeer morgen serienummer mee te brengen. Weet wel dat 125 cc is uit 1961 met 3 versnellingen.

even verduidelijken nog; het is niet de kickstarter zelf die afgebroken is maar de uitgaanden as waar de kick op gemonteerd wordt.

Koppeling is te bereiken na verwijderen achterwil vermoed ik ?

groeten

Yannick

Link naar reactie

Kan een probleem met het schakelkruis zijn, maar daar moet de blok wel voor open. Dat moet je zowieso al doen om de afgebroken kick-as te vervangen. Ik weet niet hoe het met die moderne dingen uit 1961 juist zit, maar ik denk dat niet de hele versnellingsas dient vervangen te worden, slechts het kickmechanisme.

Het knarsen kan m.i. niet te wijten zijn aan de koppeling, anders zou het ook voorkomen bij opschakelen.

Veel succes en post eeens een foto van de scooter, hé.

Grt,

Kurt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...