Carlos Geplaatst: 27 februari 2005 Delen Geplaatst: 27 februari 2005 Beste gasten, Recent kocht ik een Vespa VBA 150 uit 1960. Ik heb een probleem,hij draait mooi op stationair toerental bij belasting motor naar hogere toerental begint de motor te ploffen ( naverbranding in uitlaat ? ). Carburator , onstekingsonderbrekingspunten en condensator werden reeds vervangen. HELP ! Link naar reactie
mbe220 Geplaatst: 28 februari 2005 Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Onstekingstijdstip op punt zetten !!!!!!! Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 28 februari 2005 Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Beste Carlos Hoe heb je je ontstekingstijdstip bepaald? Ken je iemand met een strobo of heb je er zelf eentje.Dit kan de klus een heel stuk vereenvoudigen? Zou ook kunnen dat je ontstekingspunten te dicht staan. Groetjes Alex Link naar reactie
stanman Geplaatst: 28 februari 2005 Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Mischien ook eens kijken of er het juiste type bougie insteekt, heel belangrijk met een vespa met een verkeerd tyoe bougie kunt ge miserie hebben. Was 1 van mijn eerste ervaringen toen ik mijn eerste vespa kocht . Link naar reactie
Carlos Geplaatst: 28 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Beste Scooterboy, Ik heb een strobo, maar weet niet hoe ik hem moet afstellen aangezien ik het afleespunt op de vespa niet ken. groetjes Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 1 maart 2005 Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Dan zet je die er toch gewoon zelf op?! Je zet hem op zijn bdp en je keert je aantal graden(28° denk ik...schijf vind je terug op:http://www.scooterhelp.com/tips/timing/timing.disc.pdf) terug in TEGENWIJZERZIN en je markeert dit punt op je carter en je vliegwiel. Dan laat je hem draaien en controleer je met je strobo hoever je ernaast zit. Veel succes Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.