Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe px 125


kokske

Aanbevolen berichten

en jawel,vandaag ben ik hem dan eindelijk mogen gaan halen..mijn nieuwe px 125 midnight blue..en mijn eerste 30 kilometertjes zeggen mij: zalig gevoel...het schakelen is soms nog wat stroef(maar dat gaat na wat cruisen wel beteren),de diverse handelingen tegelijk loopt nog niet gesmeerd...maar...zoals mijn grootmoeder zou zeggen:"wat een graaf machiiieeeeeeen" (ja kweet heb een moderne grootmoeder) groetjes aan allen!!

Link naar reactie

Dus,

Handversnelling is even iets totaal anders. Het vraagt in tegenstelling tot voetschakeling het juiste gevoel. Bij voetschakeling kan nauwelijks de verkeerde versnelling worden gekozen. De techniek laat daarbij niets over aan de eigen inbreng van de berijder. De versnellingsbak zegt: als jij van 2 naar 3 wilt en je geeft een stamp op mijn versnellingspook dan ga ik van 2 naar 3, er is geen andere mogelijkheid. Ik doe wat jij wilt.

Bij handversnelling op je PX gaat het helemaal anders. Als jij zegt, ik wil van 2 naar 3, zegt de versnellingsbak: doe het voorzichtig, anders heb ik pijn. Jij weet hoe het moet, beweeg mijn kruisje voorzichtig naar het juiste tandwieltje en we zijn elkaars beste vrienden. Voel wat ik voel en ik doe alles wat jij wilt. Als je op elkaar bent ingespeeld kijk je niet meer naar het nummertje/streepje op je versnellingshandvat. Je voelt aan de draaiing van je pols hoe de bak hierop reageerd. De kwaliteit van het schakelcommando naar de versnellingsbak toe is afhankelijk van hetgeen je hersenen dicteren aan je arm, pols en vingers. Dit, vespavrienden, is nu net hetgene wat handversnelling zo onvervalst echt maakt. Het is niet de scooter die je gevoelloos ergens naar toe rijdt (sorry voor de automaten). Nee mijn PX en ik rijden, voortdurend in dialoog met elkaar, telkens weer opnieuw hele afstanden samen. Jahaa, dit is nu net datgene wat we evenals zoveel andere kwaliteiten van de PX kwalificeren als " het juiste karakter".

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Bolderik, yeah absoluut man!

Mijn PX en ik zijn mekaar nog wat aan het leren kennen. Alhoewel hij toch regelmatig anarchistische trekjes vertoont. Dus ik denk dat ik hem toch eens uit elkaar moet halen en een paar subversieve elementen moet vervangen door stukken met een iets loyaler karakter.

Maar je hebt het gevoel van perfecte symbiose inderdaad waanzinnig mooi verwoord!!!

Zo zie je maar, met woorden en cijfers krijg je alles verkocht! :-D

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon aan sex denken en t schakelen zal vlot gaan? t Lijkt mij vrij gelijkaardig.

DeeDee

Dodi, Ik weet niet of het denken aan sex tijdens het schakelen zal leiden tot de perfecte versnellingsswitch. Mannen denken immers ook aan sex als ze in de rij staan aan de Aldi-kassa met een doos koekjes in de hand. Mannen denken altijd aan sex. En toch gaat bij sommigen het schakelen nog niet zoals het hoort. By the way, er zijn mannen die niet altijd aan sex denken. Ik bijvoorbeeld dacht laatst tijdens de sex aan het feit dat mijn belastingsformulier nog niet was opgestuurd ;-)

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...