Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Twee (a drie) V50 N restauratie vraagjes


Dodi

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vanavond een V50 N kunnen aankopen, maar ik moet vloerrails fixen en ik ben ook niet echt zeker of het logo wel klopt qua historiek ;).

Het is een V5AIT van 1967, weet iemand:

1. Of dit eentje is met origineel gewoon rubber rails met push-fit pinnen, of met rubber in metalen rails

2. Welk logo zat er origineel op een V5AIT van 67? Schuin, recht, welk font?

Heb me al suf gezocht op internet, maar vind nergens uitsluitsel. Voor ik iets bestel bij SIP wil ik wel zeker zijn dat ik de originaliteit niet breek en t kan net zo goed juist zijn.

Een bijkomend vraagje: is het moeilijk om op een V50 N een tacho meter te zetten (ik weet het, er hoort er geen te zitten, maar k zou toch graag bijhouden hoeveel km ik er mee afleg). Wel ergens op een manier dat er geen ingrijpende modificaties nodig zijn die niet omkeerbaar zijn.

Bedankt alvast !

Dodi

Link naar reactie

Hey Dodi,

ik heb hetzelfde model V5AIT, maar dan van 1969.

Ik heb er nog de originele rubber rails met push fit pinnen op staan, dus bij deze is dit voor je opgelost.

Het logo is zwart en staat schuin op de body. Probleem twee dus ook gefixt.

Om mijn stelling te staven hier een pagina link van de site van vespa zelf:

http://www.nl.vespa.com/nl_BE/amo_vespa ... fault.aspx

Je kan hier ook de desktop downloaden voor het allemaal beter te bekijken.

Greetz

Link naar reactie

Er staat wel een zware fout in die uitleg, er staat nl. dat de topsnelheid 40km/u zou zijn... *kuch*Bullshit*kuch*, mijn V50 rijdt vlot 65/u en die is helemaal standaard.

@Dodi: tachometer = speedometer?

Zoja, ja dat is mogelijk, ik ga er binnen een kleine maand een halen.

Zonee, wat is dat dan?

Link naar reactie

@dodi:

Is inderdaad het eerste model op de website van vespa. Of het dan inderdaad zwart of wit is, kan ik je ook niet zeggen. Ik ga mijn vespa echter wel zo origineel mogelijk opmaken. En ik zie liever zwart dan wit (of chrome)denk ik. Ik zit in Antwerpen, niet in Gent, maar ik zie er geen probleem in om langs te komen om het gerief op te halen.

Groeten, Jeroen.

Link naar reactie

@jeroen

contacteer me even offline om eventueel af te spreken.

@iedereen:

Kreeg de V50N in 1967 al een alu boordje geperst rond het frame vooraan ? - op diegene die ik kocht zit er geen, en de eigenaar is er rotsvast van overtuigd dat het er niet op hoort :)

D.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Update:

Scooter is ondertussen in mijn bezit, zwart logo besteld, ga geen alu randje plaatsen, alle onderdelen speedometer ook gevonden, en een spiegeltje gekocht. k Zal wel een fotootje plaatsen als t is af is.

En idd, 40km/u is een onderschatting, topt stuk hoger volgens een "U rijdt..." meetpaal.

D.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...