Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen met mijn px150


dries9260

Aanbevolen berichten

Steeds al ik heb gereden en ik zet mijn vespa in de garage ruik ik een sterke verbrand rubber geur... eens mijn eli. kabel gecontroleerd maar daar is niks aan de hand... Volgens mij ligt de oorzaak aan mijn achterband, die heeft steeds erg warm (veel warmer dan voorband ) en hij aan 2500 km nagenoeg versleten... dit lijkt me wel zeer vroeger ? Vinden jullie dit normaal?

Groeten dries

Link naar reactie

Dries,

Kijk eens naar je bandenspanning, die is mogelijk te laag. Ik rijd zelf met een bandenspanning voor 1.5 bar, achter 2.0 bar. (PX150) Check ook eens of de manometer van je drukmeter (indien je die gebruikt) niet afwijkt. Heb ik zelf ook eens gehad. De bandenspanning leek in orde volgens de meter. Maar hij was toen te laag.

Heb je gecontroleerd of het achterwiel niet ergens aanloopt ? Daardoor kan door warmteontwikkeling ook een schroeilucht ontstaan.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Achterband kan eventueel tegen de achterste veer/schokdemper wrijven... Is er slijtage aan de rechterzijde van de band? Ongewone slijtage bedoel ik dan...

... Nu pas gezien dat het ene van 07 is, dat probleem (cf.supra) zal het nie zijn (slijtage van het schokdemperrubber)... Laat ons weten wat je gevonden hebt...

Groeten

Link naar reactie

Awel ik wou ook net een topic starten over slijtage van banden

Ik heb ne px125 met nu ongeveer 4000kms op. Voorband ziet er prima uit, maar de groeven van de achterband zijn (in het midden!!) zo goed als verdwenen! Is dit normaal? Zullen wel ni zo lang meegaan als autobanden maar 4000kms lijkt me echt wel weinig!!

Het zijn nog de originele michelins.

grts

sam

Link naar reactie
Awel ik wou ook net een topic starten over slijtage van banden

Ik heb ne px125 met nu ongeveer 4000kms op. Voorband ziet er prima uit, maar de groeven van de achterband zijn (in het midden!!) zo goed als verdwenen! Is dit normaal? Zullen wel ni zo lang meegaan als autobanden maar 4000kms lijkt me echt wel weinig!!

Het zijn nog de originele michelins.

grts

sam

Te hard opgepompt??? En ietske teveel de achterrem gebruikt zeker??? Die van mij zijn ook altijd rap "op"... Maar ik weet waarom...

Mvg

Link naar reactie

Heb dit ook gehad int begin met mijn px125 je moet eens kontroleren of de vijs tussen je naftbak en het 2takt bakje niet los zit of afgebroken is dit is naar het schijnt een veel voorkomende kwaal bij nieuwe px'en .Een gevolg van dit euvel is dat naft darmpjes los komen te zitten en begint te lekken op je uitlaat waardoor je als je stilstaat een enorm verbrande rubber geur krijgt, soms barst het pijlglaske voor je 2takt olie ook .

Link naar reactie

een van de bouten die je uitlaat mee verankeren aan je kader kan losgekomen zijn en tegen je achterwiel aanslepen, heb ik ooit ook eens voorgehad en duurde een tijdje voor ik het in de gaten had. Gevolg serieuze groef in de achterband geslepen en dus naar de haaien!

Link naar reactie

heb ongeveer 2200 "rustige" km en men achterband is al behoorlijk aan het krimpen,

wat de doormeter betreft althans...

zal bij 3000km zeker aan vervanging toe zijn,gelukkig hebben we ons reservewiel...

bij de bandenboer zien ze me voorlopig nog niet, haha...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...