Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kostprijs carroserie vespa 50L


milje

Aanbevolen berichten

We hebben het her en der al eens over gehad, maar ik wou eens de mening van iemand anders omtrent de factuur voor de carroserie van mijn vespa 50L.

Ik heb de vespa volledig zelf uit mekaar gehaald en gestript tot op het ijzer, daar er behoorlijk wat roest onder de verf zat. De vespa had 4 maand buiten gestaan, dus was volledig vastgeroest en voorzien van behoorlijk wat blutsjes.

Hetgene wat de carrosier gedaan heeft: her en der wat laswerk, uitblutsen, spuitplamuur, plamuren, alles tussengeschuurd en ontvet, grondverf (3 lagen) + volledig opschuren. De gebruikte producten waren allen kwaliteitsproducten. We zijn er samen bijna 2,5 maand elke avond enkele uren aan bezig geweest en ik mag zeggen dat het afgeleverde werk haast perfect is. Hij heeft me ook een handje toegestoken bij de (de)montage van de vespa en heeft ook alle stukken klaargezet in de cabine. De kostprijs hiervan is om en bij de 730 euro.

De vespa zelf werd gelakt in een spuitcabine door een carrosier die reeds meerdere vespas gespoten heeft en dus weet welk werk eraan is. De kostprijs voor lakken (effen kleur, niet gematteerd - 2 kleuren) is om en bij de 370 euro. Let wel: ik wou een kleur met glans, maar vernis was me te duur. De carrosier heeft zijn verf naar eigen zeggen verdund met een bepaald product zodat ik een iets diepere glans kreeg. Volgens hem is dit moeilijker te spuiten en dus een groter risisco op lekers en uiteraard meer werk.

Samen dus een totaalbedrag van 1100 euro. Volgens de topics die ik gelezen heb zou dit een 'gangbare' prijs zijn voor een zeer grondige restauratie voor de carroserie van een vespa. Ik ben zeer tevreden van het geleverde werk, maar wou eens jullie mening over de prijs weten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...