Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gelijkvormigheidsattest bromfiets voor 10 oktober 1974


Aanbevolen berichten

Hello

Ik heb onlangs een vespa 50N gekocht en ben nu de papieren in orde aan het maken. Normaal gezien moet de bestuurder van een vespa 50cc houder zijn (geen drager ten alle tijde!) van een gelijkvormigheidsattest.

Nu ben ik gaan horen op het politiebureel op de oudaan in Antwerpen of dit van toepassing is voor een bromfiets van voor 1974. En dit is niet het geval.

Ze wezen mij door naar het open forum van de website onderhouden door politieinspecteurs: www.wegcode.be

Hier staat alles, maar dan echt alles op ter informatie en het staat ook vrij om vragen te stellen.

Bij deze kan ook ik toeren met men vespaatje, mijn Zita!

Link naar reactie

Wel, een bromfiets mag een bromfiets genoemd worden als die niet sneller kan dan 80km/u. Als hij sneller rijdt, dan moet hij ingeschreven zijn als een motorfiets. Wel even bij bedenken dat een bromfiets 50cc niet sneller mag rijden dan 45km/u.

Maar aangezien ik geen kilometrique op mijn wesp heb, zouden ze mij niets kunnen maken als ze sneller zou gaan op de rollen. Dit valt echter af te wachten tot de eerste keer dat ik ermee wordt tegengehouden. Of tot de moment dat ik een keer tijd uittrek om langs oudaan te gaan om ze op de rollen te laten testen.

Ik heb mijn Zita gekocht voor het plezier en niet voor de snelheid. Ik ga er zeker niet aan zitten prutsen. En ik heb ook gehoord dat een oude motor als een motor van een 50N uit 1969 niet te reviseren valt.

Link naar reactie
Ik heb mijn Zita gekocht voor het plezier en niet voor de snelheid. Ik ga er zeker niet aan zitten prutsen. En ik heb ook gehoord dat een oude motor als een motor van een 50N uit 1969 niet te reviseren valt.

Tuurlijk is dat te reviseren, ik wou niet weten waarom niet ...

Link naar reactie

reviseren wel, afstellen niet. Zo heb ik het gehoord. Als je hem wil laten afstellen op 45km/u dan trekt de motor niet meer en heeft het gewoon geen zin meer om ermee te rijden.

Conclusie: wij mogen met onze V50 gewoon blijven rijden zolang we er niet aan prutsen, dixit politie?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...