Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinker probleem > oplossing?


Deduivelhemzelve

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben al geruime ijd op zoek naar een oplossing voor mijn pinkerprobleem en ik begin te denken dat ik er bijna uit ben. Ik rijd met een P125X waar origineel geen pinkers opstonden. De vorige eigenaar heeft er pinkers laten opzetten. Daarvoor is er aan het reservewiel een obscure pinkerdoos gezet met een relais, batterij en printplaatje waarvan ik nu weet dat het ooit de 6V AC van de motor heeft omgezet naar 6V DC om respectievelijk de accu op te laden en de pinkers te laten werken. Tegenwoordig is er van die printplaat ni veel meer over en werken de pinkers dus ni meer.

Origineel heeft mijn Vespa volgend Electrisch schema: http://scooterhelp.com/electrics/wiring ... Points.pdf

MIJN VRAAG:

Ik vraag me af of ik niet gewoon een 6v AC pinkerrelais kan gebruiken om mijn pinkers te laten werken. Ik zou aftakken van de motor (blauw) of van mijn lampen (geel) doorverbinden met de relais en vandaar naar de schakelaar die doorschakeld naar de pinkers en het indicator lampje op mijn stuur. Kan deze constructie werken?

Ik zou ook graag zorgen dat mijn motor niet boven de 6volt gaat bij hoge toeren zodat de lampjes niet springen. Hoe pak ik dit het beste aan. Ik ben wel een leek op het vlak van Volts, wattages en zeker Ohm.

Merci voor de hulp ik hoop vandaag nog de juiste stukken bij sip te kunnen bestellen.

greetz Floris

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...