Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Bij de D.I.V. zijn ze blijkbaar plots aan het miereneuken geslagen.

Een vriend van mij is deze week naar de D.I.V. van Kontich gegaan maar kreeg zijn splinternieuwe PX 125 niet ingeschreven omdat het in werkelijk 123,5 cc is i.p.v. 125 in de typebenaming.

Hij is terug naar de winkel geweest en die hadden ook al weet van geweigerde inschrijvingen bij de D.I.V. in Brussel om dezelfde reden. Hij heeft nu een brief van Piaggio België meegekregen en gaat het volgende week terug proberen. Heeft iemand nog weet van zoiets?

Link naar reactie

Dat is altijd al zo geweest dat dat niet klopt. 125 is een type, mijn P200 is een type en effectief is die maar 198cc of zo, én, dat staat ook zo op alle papieren: type P200 en cc 198.

Trouwens, bij wagens is een 1900 van een bepaald merk ook maar effectief 1850cc of zo. Weird!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

De werkelijke cilinderhoud die op het PVG staat vermeld klop idd nooit met de typeaanduiding. Bij auto's kan dit zelfs 50 cc verschillen.

Blijkbaar is dat nu ineens een probleem geworden voor sommige ambtenaren.

Ik heb een copie gevraagd van de Piaggio brief die mij maat heeft gekregen om naar de DIV te gaan. Daarin verklaart Puiaggio dat PX een typebenazming is voor een 123,5cc scooter en dat er zo al honderden zonder probleem zijn ingeschreven.

Zodra ik hem heb zal ik hem inscannen en hier posten.

Link naar reactie

echt belachelijk!

Een bmw 318d is trouwens ook een 1995cc maar ja bij de DIV zullen ze het verschil niet kennen tussen een typebenaming en de werkelijke cilinderinhoud zeker...

Had eerst mijn inschrijvingspapieren naar Brussel opgestuurt: na 3 weken nog geen nummerplaat dan maar gevraagd om ze terug te sturen en zelf naar Kontich geweest en op een uurtjes was alles gefixt.

Link naar reactie

Ik weet niet hoe het in Brussel zit, Jurgen, maar wat betreft Kontich moet ik je toch ten stelligste tegenspreken. De mensen waar ik daar mee te maken kreeg bij de inschrijving van Ann haar PX125, waren stuk voor stuk begrijpend, slim en behulpzaam. In zoverre dat iemand zelfs naar de politie in Herentals heeft geteld en gefaxt en gewacht tot er een fax terug kwam enz enz enz, en allemaal aan het loket. Je moet natuurlijk wel begrijpen dat, of all people, zij zich wel strikt aan de wetten moeten houden wat betreft de inschrijvingen. Terwijl ik daar stond te wachten heb ik situaties zien voorbijkomen, je houdt het echt niet voor mogelijk met wat voor flauwekul ze daar afkomen, en met niks in orde! Geloof me, ik hou het daar achter zo'n loket geen halfuur vol zonder iemand naar de keel te vliegen!

Maar goed, ik wou toch even een klein tegengewichtje geven voor de mensen van DIV Kontich.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Sorry, alle begrip voor ambtenaren, maar geen enkele auto heeft de werkelijke cylinderinhoud als in de typebenaming. Geen enkele 1.5 heeft exact 1500cc, geen enkele 2.0 heeft exact 2000cc. Een Honda CB250 heeft ook <250cc.

Dat weet iedereen die ooit op z'n roze formulier heeft gekeken. Aangezien het roze formulier door de DIV wordt afgeleverd denk ik dat je toch minstens mag verwachten dat zij dat weten ?

Of is die persoon consequent en keurt hij/zij élk voertuig af (want dit geldt voor alle voertuigen) ?

Dat iemand hierdoor weer opnieuw mag rondbellen/papieren opsturen/terugkomen vind ik echt onnozel.

Link naar reactie

ja ik krijg mijn sprint bj69 ook ni ingeschreven heb geen vorig inschrijvings bewijs van is geimpoteerd uit italie

had hem gekocht in de limburg bij iemand die er wel honderde staan had

weet er iemand hoe ik dit kan oplossen want zou toch deze graag willen rond rijden met mijn vespa

Link naar reactie
ja ik krijg mijn sprint bj69 ook ni ingeschreven heb geen vorig inschrijvings bewijs van is geimpoteerd uit italie

had hem gekocht in de limburg bij iemand die er wel honderde staan had

weet er iemand hoe ik dit kan oplossen want zou toch deze graag willen rond rijden met mijn vespa

@Vik:

Eerst en vooral, welkom hier op het forum en vul je profiel ook eens in! Zo kunnen we zien vanwaar je bent en kunnen er hier u misch helpen met u probleem.

Heb even de zoekfunctie gebruikt en hier vind je wat info hoe een geimporteerde vespa uit Italie in te schrijven!

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=89661

Veel succes en geduld toegewenst

Grtz Michel

Link naar reactie

Ik ben vandaag bij mijne maat geweest.

Piaggio gebruikt op het gelijkvormigheidsattest de benaming Piaggio M50 voor een PX 125. Op het gelijkvormigheidsattest staat 123cc als cilinderinhoud. Blijkbaar zijn ze bij de DIV in verwarring gebracht omdat de typebenaming M50 wordt gebruikt.

Via de dealer heeft hij een brief van Piaggio België gekregen waarin wordt uitgelegd dat M50 de technische benaming is en PX125 de commerciële benaming maar dat het om één en dezelfde scooter gaat.

Hij is vandaag terug geweest en met deze brief is hij ingeschreven geraakt.

Met dank aan Dhr Davy Colman van Piaggio Belgium

Eind goed al goed dus.

Link naar reactie

Geweldig!

Je ziet dat de zaken niet altijd zijn zoals ze worden voorgesteld.

Op deze manier begrijp zelfs ik de verwarring van DIV. Stel dat zij die M50 inschrijven als 125cc en achteraf blijkt dat M50 gewoon de opvolger is van PK50 en dus een 50cc, dan denk ik dat er op DIV iemand met een serieuze sigaar op een heel dikje matje staat!

Maar goed, eind goed al goed en ook wij zijn weer een stukje wijzer.

Wens je maat veel rijplezier!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Inderdaad Fox, daarom dat zelf eens naar mijn maat ben geweest om het allemaal eens te gaan bekijken.

Overigens snap ik ook dat ze bij de DIV tegenwoordig de inschrijvingen van Vespa's goed nakijken nu er massaal gebruikte scoooters van het buitenland worden ingevoerd die sommige malafide personen bij gebrek aan juiste papieren met papieren van een andere scooter proberen in te schrijven.

Link naar reactie

Geen reden om de DIV te beschermen of af te breken. Zoals overal zitten daar goei en gewillige mensen alsook modelambtenaren die uitsluitend volgens het boekje werken. Ik heb goede en slechte ervaringen met de DIV. Heb wel één ding geleerd: beleefd en heel geduldig zijn met die mensen help enorm.

Greetz...Mike.

Link naar reactie

Weet je, ik laat dat altijd in orde brengen door mijn verzekeringsagent, ik ga nooit zelf naar de div, na een weekje heb je een plaat in de bus.

Mijn farro basso staat trouwens ook al op plaat alhoewel hij nog niet helemaal klaar is.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb net ook het bericht gekregen van DIV- Brussel dat mijn voertuig niet ingeschreven kan worden. Moet toch een document hebben van Piaggio. 'tis nu al drie weken dat mijn vespa er is en ik kan er niet mee rijden...

Link naar reactie

Oef,... eindelijk mijn plaat. Heb gisteren naar staar gebeld en die raade me aan om deze morgen rechstreeks naar DIV kontich te gaan. (Al een chance dat ik er vroeg was, want de rij achter...pff) Aan het loket zei de mevr. (amai die kon boos kijken) dat de naam verkeerd ingevuld werd en dat ze dat gingen door geven aan Piaggo. Ze vroeg wel mijn GVA te tonen en dan kreeg ik ze eindelijk... Nu nog hopen op een beetje droger weer...

Link naar reactie

Oef eindelijk toch ook mijn plaat.

Blijkbaar moet je een volmacht geven als je iemand anders een plaat laat afhalen. Al een geluk dat mijn vader dit nog net op tijd zag uithangen, en hij dus nog snel iets op papier kon verzinnen :D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...