Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzine bij de versnellingsbak olie


stanman

Aanbevolen berichten

Dit is geen vraag, maar eerder een tip bij een ondervinding.

Van de winter werd het tijd om het schakelkruis van mijn P125X motor te vervangen, dus motor eronderuit en splitten die handel.Op zich was deze operatie vrij simpel verlopen, de motorhelften kwamen zeer goed uit mekaar en na het vervangen van het schakel kruis, gingen deze helften ook weer zonder al te veel vloeken en brute kracht ook weer netjes tegen mekaar,uiteraard waren de vlakken waar de 2 helften tegen mekaar sluiten mooi zuiver gemaakt en voorzien van een nieuwe pakking.Het resultaat was zeer bevredigend, 1 kick en de motor draaide als een klokje, het schakelen ging zeer soepel en hij had al zijn trekkracht.Ik was een tevreden man.

Tot zo'n een 2dagen geleden.Bij het kicken sloeg de kickstarter telkens door, ook moest ik een keer of 5 stampen voor de motor draaide, bij het openen van de chocke viel hij dadekijk stil. Rijden in 1ste,2de en 3de ging goed, maar eens naar vierde zakte de motor toch wat in toeren, net alsof hij geen kracht genoeg had.Vloekent dacht ik dat de oliekering aan de koppelingszijde het had begeven, dus draaide ik de vul schroef van de carter los om te ruiken naar benzine, mijn verbazing was groot, ruiken hoefde niet eens , want bij het verwijderen van de schroef kwan er verdunde olie door benzine uitglopen :(, mijn gevoel bleek juist te zijn ivm de oliekering, maar waarom geen extra rook en de motor had nog trekkracht, dus alvast de motor gespilt terwijl hij nog onder de vespa hing.De opluchting was groot toen ik zag dat er nog een oud stuk pakking was blijven zitten, net waar het krukas gedeelte en de tandwielkast van de motor gescheiden wordt.Daar was dus mijn benzine lek :).

greetz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...