Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bananenpijpje zonder de silencer.


Marnix_Vespito

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs de silencer uit men bananenpijpje gehaald (schroefje losdraaien en dan de silencer eruittrekken) hij heeft nu een bassiger geluid vooral bij vrijloop. Maar ik heb de indruk dat mij topsnelheid iets lager ligt (dit kan miss ook door gewenning zijn vanop de bloesemrit) en is de kans op een vastloper nu groter?

Greetz

Link naar reactie

Ik neem aan dat je met bananenpijp een expansieuitlaat bedoeld ?

Zo ja dan moet je goed weten wat je doet. De lengte van een expansieuitlaat is van wezenlijk belang voor de geleverde prestatie van de motor. Waarschijnlijk heb je niets aan de lengte van de expansiekamer veranderd. Zou ik ook absoluut niet doen. Als je de demper eruit haalt is inderdaad de tegendruk minder en zal de motor schraler lopen. Dat wil zeggen dat het benzine/luchtmengsel te arm wordt waardoor de verbrandingstemperatuur van het mengsel te hoog kan oplopen. De zuigertemeratuur zal dan eveneens te hoog worden waardoor de kans op een vastloper toeneemt. Als je op safe wilt spelen moet er een grotere sproeier in je carburateur. Vooral in de racerij is dit een bekend euvel. Menig coureur heeft de zaak al zien vastlopen door op het laatste moment zijn motor net iets te kritisch af te stellen.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...