Marnix_Vespito Geplaatst: 23 april 2007 Delen Geplaatst: 23 april 2007 Ik heb onlangs de silencer uit men bananenpijpje gehaald (schroefje losdraaien en dan de silencer eruittrekken) hij heeft nu een bassiger geluid vooral bij vrijloop. Maar ik heb de indruk dat mij topsnelheid iets lager ligt (dit kan miss ook door gewenning zijn vanop de bloesemrit) en is de kans op een vastloper nu groter? Greetz Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 24 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2007 Niemand heeft hier precies ervaring mee of zit k fout? Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 25 april 2007 Delen Geplaatst: 25 april 2007 tuurlijk ligt uw topsnelheid nu lager, want je hebt minder tegendruk! Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 Als ik een stuk van de silencer afslijp en alleen het stuk dat er vanachter uitsteekt er terug in zet, zou da helpe? Greetz Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 26 april 2007 Delen Geplaatst: 26 april 2007 Een 2 takt uitlaat is zeer gevoelig aan veranderingen dwz elke wijzing is een wijzing in prestaties... Heb ooit voor een vriend zijn kruluitlaat omgelast en die brommer reed een stuk trager... ik zou hem orgineel laten Groeten dries Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 26 april 2007 Delen Geplaatst: 26 april 2007 Ik neem aan dat je met bananenpijp een expansieuitlaat bedoeld ? Zo ja dan moet je goed weten wat je doet. De lengte van een expansieuitlaat is van wezenlijk belang voor de geleverde prestatie van de motor. Waarschijnlijk heb je niets aan de lengte van de expansiekamer veranderd. Zou ik ook absoluut niet doen. Als je de demper eruit haalt is inderdaad de tegendruk minder en zal de motor schraler lopen. Dat wil zeggen dat het benzine/luchtmengsel te arm wordt waardoor de verbrandingstemperatuur van het mengsel te hoog kan oplopen. De zuigertemeratuur zal dan eveneens te hoog worden waardoor de kans op een vastloper toeneemt. Als je op safe wilt spelen moet er een grotere sproeier in je carburateur. Vooral in de racerij is dit een bekend euvel. Menig coureur heeft de zaak al zien vastlopen door op het laatste moment zijn motor net iets te kritisch af te stellen. Groeten, Paul. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2007 Ok de silencer steekt er net terug in, k ge eens bij sven passere voor de begranzing eraf te hale (plaatje in uitlaat) dan kan k sneller rije maar k rij het liefst heel laag in toeren (rustig dus) wat meestal overeenkomt met traag. Greetz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.