verjicke Geplaatst: 16 april 2007 Delen Geplaatst: 16 april 2007 yips, kben van plan om een vespa 150cc van het jaar 1968 aan te schaffen maar mag ik wel met een 150 cc rijden op mijn 18 jaar. normaal niet , maar het is toch een oldtimer? en wat met dat gelijkvormigheidsattest van voor '71? thanke als ge mij wilt helpen Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 16 april 2007 Delen Geplaatst: 16 april 2007 Met een motorijbewijs mag je met alles onder 25 kw rijden... Ik ben zelf 18 rijdt met een 150 cc... Groeten dries Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 16 april 2007 Delen Geplaatst: 16 april 2007 1/ Je hebt een motorrijbewijs nodig. Of het nu een oldtimer is of niet, doet niet ter zake. 2/ Je hebt de juiste papieren nodig om het ding te kunnen inschrijven. Indien het eentje is zonder papieren, lees dan de 85425 andere topics hierover op dit forum ;o) 3/ Bespaar jezelf veel gezeik en koop er dus één met belgische inschrijvingsbewijs. Link naar reactie
Opislak Geplaatst: 18 april 2007 Delen Geplaatst: 18 april 2007 Als je geen gelijkvormigheidsattest hebt, kun je er een kopietje van vragen bij Piaggio Benelux in Nederland. Aan mij hebben ze (gratis) een attest gestuurd dat ik geen attest nodig heb, want dat er in die tijd nog geen attesten bestonden. Simpel. De politie heeft me daarop verzekerd dat dit een héél waardevol document is en dat het het gelijkvormigheidsattest vervangt. Let op: het gelijkvormigheidsattest is het eenvoudigst te bekomen natuurlijk. Het wordt moeilijker als je het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar niet hebt! Link naar reactie
verjicke Geplaatst: 23 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2007 alvast al bedankt voor de hulp. ik weet nu namelijk een vespa 150 cc staan met alle papieren erbij maar deze kerel komt van net over de grens en zal dus wrs hollandse papieren hebben . mag je rijden met die papieren in belgie? bedankt op voorhand Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 23 april 2007 Delen Geplaatst: 23 april 2007 Het gaat erom dat je de juiste papieren nodig hebt om bij de DIV je nummerplaat aan te vragen. Wat je in Nederland van papieren krijgt, weet ik niet. Eerst 'ns informeren welke papieren het zijn (voor hetzelfde geld is het één met duitse papieren en krijgt die hollander hem ook niet ingeschreven). Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 23 april 2007 Delen Geplaatst: 23 april 2007 even, een papiervraagje: Ik heb dat roze papiertje waarop mijn plaatnummer staat. Mijn plaat heb ik zonder problemen gekregen. Heb ik dan nog een papier nodig??? En zo ja hoe bekom ik dat? Thx Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 23 april 2007 Delen Geplaatst: 23 april 2007 verzekering gelijkvormigheidsattest (duplicaat aanvragen via dealer) Link naar reactie
appelsap Geplaatst: 24 april 2007 Delen Geplaatst: 24 april 2007 Ik dacht dat je geen gelijkvormigheidsattest nodig hebt als je vespa ouder is dan van '72? Correct me if i'm wrong! Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 24 april 2007 Delen Geplaatst: 24 april 2007 B-Man zijn px is van 1984. Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 24 april 2007 Delen Geplaatst: 24 april 2007 Ok, thx voor de info. Ik zal dat maar eens in gang zetten dan. Kan da kwaad zonder da papier rondrijden? Link naar reactie
appelsap Geplaatst: 24 april 2007 Delen Geplaatst: 24 april 2007 Woops! Dacht dat het nog steeds om de vespa van de eerste post ging. Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 24 april 2007 Delen Geplaatst: 24 april 2007 Ok, thx voor de info. Ik zal dat maar eens in gang zetten dan. Kan da kwaad zonder da papier rondrijden? Als je een geldig rijbewijs, een inschrijvingskaart (de 'grijze kaart' die al jarenlang roze is) en een geldig verzekeringsbewijs op zak hebt zal je bij het rondrijden geen problemen hebben. GVA is enkel nodig voor het bekomen van een verzekering en voor het inschrijven of herinschrijven van het voertuig (en voor de technische controle maar die bestaat nog niet voor ons.) en kan wel eens gevraagd worden voor een brommer A of B (kwestie van de 25 of 45 Km/u) Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 25 april 2007 Delen Geplaatst: 25 april 2007 Ik heb mijn verzekering en mijn platen toch gekregen zonder GVA. Maar dan kan ik toch met een gerust hart rondrijden in afwachting van. 't is te zeggen, mijn slot van mijn handschoenkastje is kapot en mijn papieren zitten erin. Dus als ik polis tegenkom... ;-) " Ja ik heb mijn papieren bij, maar dan moet je wel eerst mijn kastje openbreken" Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 25 april 2007 Delen Geplaatst: 25 april 2007 Dus als ik polis tegenkom... ;-) " Ja ik heb mijn papieren bij, maar dan moet je wel eerst mijn kastje openbreken" Da is "probably not the best excuse in the world"! Verzin maar al een goeie one-liner voor op het moment ze dat kastje openmaken en er alleen maar drank blijkt in te zitten. ;-) Groeten, Peter. Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 25 april 2007 Delen Geplaatst: 25 april 2007 Bonjour, "hik" je suis le "hik" fils de http://www.teletet.org/?post_id=156986 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.