Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 150 cc


verjicke

Aanbevolen berichten

1/ Je hebt een motorrijbewijs nodig. Of het nu een oldtimer is of niet, doet niet ter zake.

2/ Je hebt de juiste papieren nodig om het ding te kunnen inschrijven. Indien het eentje is zonder papieren, lees dan de 85425 andere topics hierover op dit forum ;o)

3/ Bespaar jezelf veel gezeik en koop er dus één met belgische inschrijvingsbewijs.

Link naar reactie

Als je geen gelijkvormigheidsattest hebt, kun je er een kopietje van vragen bij Piaggio Benelux in Nederland. Aan mij hebben ze (gratis) een attest gestuurd dat ik geen attest nodig heb, want dat er in die tijd nog geen attesten bestonden. Simpel. De politie heeft me daarop verzekerd dat dit een héél waardevol document is en dat het het gelijkvormigheidsattest vervangt.

Let op: het gelijkvormigheidsattest is het eenvoudigst te bekomen natuurlijk. Het wordt moeilijker als je het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar niet hebt!

Link naar reactie

Het gaat erom dat je de juiste papieren nodig hebt om bij de DIV je nummerplaat aan te vragen. Wat je in Nederland van papieren krijgt, weet ik niet. Eerst 'ns informeren welke papieren het zijn (voor hetzelfde geld is het één met duitse papieren en krijgt die hollander hem ook niet ingeschreven).

Link naar reactie
Ok, thx voor de info. Ik zal dat maar eens in gang zetten dan.

Kan da kwaad zonder da papier rondrijden?

Als je een geldig rijbewijs, een inschrijvingskaart (de 'grijze kaart' die al jarenlang roze is) en een geldig verzekeringsbewijs op zak hebt zal je bij het rondrijden geen problemen hebben. GVA is enkel nodig voor het bekomen van een verzekering en voor het inschrijven of herinschrijven van het voertuig (en voor de technische controle maar die bestaat nog niet voor ons.) en kan wel eens gevraagd worden voor een brommer A of B (kwestie van de 25 of 45 Km/u)

Link naar reactie

Ik heb mijn verzekering en mijn platen toch gekregen zonder GVA.

Maar dan kan ik toch met een gerust hart rondrijden in afwachting van.

't is te zeggen, mijn slot van mijn handschoenkastje is kapot en mijn papieren zitten erin.

Dus als ik polis tegenkom... ;-) " Ja ik heb mijn papieren bij, maar dan moet je wel eerst mijn kastje openbreken"

Link naar reactie
Dus als ik polis tegenkom... ;-) " Ja ik heb mijn papieren bij, maar dan moet je wel eerst mijn kastje openbreken"

Da is "probably not the best excuse in the world"!

Verzin maar al een goeie one-liner voor op het moment ze dat kastje openmaken en er alleen maar drank blijkt in te zitten. ;-)

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...