Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie px


b_art

Aanbevolen berichten

Heb mijn motorblok 80cc volledig opengehaald. Het motorblok steekt nu terug ineen maar heb twee problemen. Iemand hiervoor een verklaring en waarnaar ik best kijk als ik het blok terug openleg.

1.sinds ik het wiel met de remtrommel er achteraan terug op heb gemonteerd is mijn vespa langs het wiel al zijn olie beginnen lekken

2.mijn kickstarter gaat erg zwaar en als ik hem aanloop blokkeert het wiel (in neutraal bolt het achterwiel wel vlot) - ik krijg eveneens geen ontsteking maar ik vermoed dat dat is omdat mijn wiel blokkeert en mijn kickstarter veel te zwaar aantrapt (alle overige electriciteit zoals pinkers en claxon werkt wel bij aanzetten van het contact)

Het weer is veel te mooi om nog tijd te verliezen, ik wil TERUG rijden.

Alvast bedankt.

Bart.

Link naar reactie

1. ik zou eens proberen de centrale wielmoer iets harder aan te trekken, heeft bij mij ( pk50xl) allesinds geholpen.

2. Als EN je kickstarter zwaar gaan, en je wiel blokkeert tijdens het rijden, zit het probleem volgens mij bij je krukas. Heb je je zuiger met voldoende olie in het motorblok gemonteerd ? Probeer hem eens aan te lopen in derde of vierde versnelling, dan draait je krukas iets trager tov je wiel.

Veel succes, ik hoop voor jou dat het in orde komt !

Dennis

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...