Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Foto's van mijn eerste project : PK50XL


Nicky

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de toffe reacties.

Brecht om op uw vragen te antwoorden :

Het zandstralen heb ik laten doen.

Het spuitwerk heeft mijn vader gedaan (waarvoor mijn dank)

Het demonteren en terug monteren heb ik voor mijn rekening genomen.

Het zadel heb ik opnieuw laten overtrekken (kon beter) en de koppelingsplaten heb ik laten vervangen.

Verder nog een andere cilinder gestoken, voor- en achtervering vervangen en de ontbrekende onderdelen zoals reservewiel + deksel, voetrem + contact gezocht.

Ik heb geen idee hoeveel tijd ik erin gestoken heb in totaliteit maar enkel het spuiten en terug monteren heeft toch een 4 à 5 werkdagen in beslag genomen.

Heb hier ooit eens gelezen dat iemand op 6uur tijd een Vespa volledig ineen kan steken, wel hij mag het mij eens komen voordoen.

Hoeveel geld dit alles mij gekost heeft, zou ik niet precies weten, mijn vader zijn uren moet ik gelukkig niet betalen!

Ten slotte dank ik iedere forumgebruiker voor de technische bijstand wanneer ik erom gevraagd heb. Ik heb op een paar maanden ernorm veel bijgeleerd en zal nog veel bijleren.

Mijn volgende opdracht is om me zo spoedig mogelijk lid te maken van een club en dan rijden, rijden en ... ... rijden.

Zonnige groeten

Link naar reactie

Beste,

eerst en vooral puik werk met de restauratie, klassebak.

Ik heb indertijd inderdaad gepost dat ik in een 4tal uur m'n wesp monteer.

Ik ben monteur als beroep en zit dan ook 40u per week tss de moeren en bouten, zonder het werk aan onze oldtimers( meestal tot 23u30) iedere avond bij te rekenen.

Ik moet wel erbij vertellen dat motor niet gedemonteerd was, dus dat scheelt een hoop.

Na een 5tal keer alles eruit en erin leer je ook wel de beste manier te gebruiken.

Ik ben eveneens bezig met een pk50xl, maar heb wegens rugklachten(die nu gelukkig van de hand zijn) m'n wesp een 8tal weken moeten laten rusten.

Volgende week congé dus ik hoop van hem dan aan de praat te krijgen!!

Nogmaals proficiat met uw pk50xl!!

Brett

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...