Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa in de jaren 50'...


mjerome90

Aanbevolen berichten

Door mijn fascinatie voor alles wat retro is, had ik me enkele maanden terug het boek 'de jaren 50' gekocht. Echt een fijn boek voor de retro liefhebber!

Nu, er staat ook een reclame van Vespa 125CC (1951) in.

"Een volmaakt COMFORT,

Een wonderlijk GEMAK

van bediening.

Een BESPOTTELIJKE

kostprijs per kilometer."

De prijs was toen ook echt wel bespottelijk: 18.970 oude Belgische franken!

Spijtig is dat in deze tijden al veel minder, al heb ik laatst op internet al veel Vespa's voor weinig geld gezien dat me toch ook wat deed verschieten.

But still, if I could just travel into time...

Link naar reactie

Je moet wel rekening houden dat je toen voor 20,000 BEF een auto kon kopen wat toen zeer veel geld was.

Soms gaat de regel wel lage prijs veel kosten getuige mijne N50:D.

K heb eens met zo n oude 125 uit 53 gereden elke keer als je schakelt klikt de karakteristieke 'klak' van de versnellingsbak net alsof je met een koevoet op de deur mept maar voor de rest reed die zalig.

Greetz

ps heb je je rijbewijs al?

Link naar reactie

@ Marnix:

Auto's kosten toen evenveel? Dat wist ik niet :)Hoeveel heb jij betaald voor je wesp misschien? Ik vind alleszins wel mooi, mooi gebeugeld ook! Ooit wil ik er ook mee rijden, met de allereerste Vespa, of zels hebben. Dat vind ik echt de mooiste vespa's van allemaal.

Ps: jazeker, ik was geslaagd met 34/40 (van de eerste keer zelfs ;) )

@Mahieu:

Leuke site !

Link naar reactie

@ Marnix

Da's idd een mooie prijs :-D Makkelijk gevonden? Of toch lang moeten zoeken?

Ik heb 1250€ betaald en heb er nog niets anders aan gedaan buiten de benzine ververst en de bougie vervangen :-P Ik had er ook nog een stuk of vier bandjes bijgekregen en verf voor als er krassen zijn.

Er steekt een 75 cc onder, ik heb de 50cc ook, maar die is nogal veroest.

Hoe ben jij aan 2500 euro geraakt?

Link naar reactie

@ Margaux

K heb em van een vriend van mij gekocht die er 2 had.

Elke vijs is los geweest er is vrij veel werk aan de carosserie geweest ( een gaatje of 3 in de bil) en veel chroom. De cilinder is een 105cc polini die zat er al onder.

Waar is je motordeurtje ? :D

Greetz

Link naar reactie

Marnix,

Even een paar vragen, misschien dat je mij verder kan helpen.

Wat heb je gedaan met de holle ruimten in de carosserie ?

Meestal zit er wat roest die moeilijk te verwijderen is omdat je er moeilijk kan bijkomen. Vooral de centrale "tunnel" op de treeplank is een crime om aan te werken. Bestaat er een middel om het zaakje te conserveren na roestverwijdering ?

Ik ben op dit moment bezig met de restauratie van een 125er uit 1960, de carosserie is niet slecht maar vertoont wel roestsporen.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Ik zelf heb hem niet opgemaakt maar een goed aan gebrachte plamuurlaag, een goede grondlaag en goede verf doet wonderen. Een goed hulpmiddel is nooit in een koude of vochtige ruimte stallen en goed schoonmaken na elke rit. Een carossier die ervaring met vespa's heeft kan je het beste raadplegen om je spuitwerk bij te doen;

Greetz

Link naar reactie

Hey,

Ja mijn motordeurtje.. De vorige eigenaar reed graag met de motor bloot, omdat de mooier zo mooi bling bling is :-D Ik heb hem wel al gevraagd dat als hij het heeft, of terug vindt, het altijd mag doorgeven. Ik heb liever dat mijn motor niet publiek tentoon gesteld wordt, je weet maar nooit, mensen met slechte bedoelingen zijn er genoeg, als je weet dat er iemand van het forum zijn zadel kapotgesneden is.

Link naar reactie

@ Marnix:

Bedankt, maar ik ga nog even wachten. Mijn verkoper ging eens zien bij zijn vrienden of die nog een deurtje hadden liggen of hij ging alleszins iets zoeken.

By the way, ik zou mijn Vespa niet zo meteen gewoon op straat laten staan, tenzij ik hem in het oog kan houden. Ik zou het bij wijze van spreken niet overleven moesten ze er iets mee uitsteken :-) En eigenlijk zou het snel gebeurt kunnen zijn. Als iemand je choke openzet, heb je al een probleem.

Link naar reactie
juli

* 13 - Uniek moment in de Tour de France voor Nederland, na afloop van de 7e etappe hebben we een Nederlander in de gele trui, de groene trui en een ritwinnaar die dag. Respectievelijk Wim van Est (geel), Wout Wagtmans (groen) en Jos Hinsen (dagwinnaar) beleven een goede dag.

Aanvulling

* ?? - Stan Ockers werd wereldkampioen in Oslo

* 5 - R.A.M van Uden fietste van Oostende naar Yvoir. Van de dorst en het stof, veroorzaakt door de bouw van de kleine ring in Brussel, dronk hij daar enkele glazen kriek. Daarna geraakte hij nog in Rixensart maar viel in de tuin van prins de Merode onder een struik in slaap.

Albert

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...