Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rijexamen geslaagd!!


ampersand

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn rijexamen afgelegd met rijschool sanderus. Kosten: 341 euro!!

Ben er wel gelukkig van de eerste keer door. Maneuvers zonder problemen gepasseerd (alhoewel ik daar het meeste twijfel rond had), examen op de weg verliep ook vlotjes!

Blij dat ik ervan af ben en dat ik het gehaald heb! Mijn voorlopig rijbewijs is maar tot 12 februari geldig!

Het was nochthans een zware dag. Van morgen om kwart voor tien begonnen aan het inoefenen van de maneuvers samen met een andere kandidaat motorrijder en pas 's namiddags rond drie uur examen gestart.

Helaas was in tegenstelling tot mijn eerste instructielessen een jaar geleden, de instructeur nu een absolute eikel en ongelooflijk boertig in zijn attitude naar ons toe (afsnauwen, kleineren, roepen door de intercomoortjes, noem maar op) . Niet bepaald bevorderlijk voor het vertrouwen! Maar niet getreurd weeral een papiertje waarmee we in orde zijn en dit opent mogelijkheden om zonder stress eens een trip naar het buitenland te ondernemen!

Groeten, Iwan

Link naar reactie

@kurt

feesje kan ik nimmer aan! van heel de dag niet gegeten of gedronken! just drie pinten binnen en ben al kroket :)

@sammie

geen cheques gebruikt, maar kan het wel aftrekken van de belastingen, ben zelfstandige in bijberoep en heb btw nummer, dus zo kan ik dat ook wel recupereren

Link naar reactie

bedankt voor de felicitaties allemaal!

Inderdaad een pak van mijn hart! September 2005 had ik een serieuze aanrijding waarbij bleek dat mijn rijbewijs niet in orde was. Gelukkig was ik in mijn recht en is alles met de verzekering goed gekomen.

Wat is het verhaal hierachter? Ik heb ooit een voorlopig rijbewijs gehad in '89, maar verzuimt om destijds mijn praktisch examen af te leggen. Gevolg voorlopig rijbewijs en theorie verlopen, dus enkele jaren later alles even opnieuw gedaan. De examinator wist mij toen te vertellen dat mijn theorie en praktisch hexamen nog voor auto als motor geldde (een uitzonderingssituatie) vermits ik reeds een voorlopig rijbewijs had gehad in '89 en dit deed dienst als zogezegde stageperiode. Praktische proef geslaagd en op naar het gemmentebestuur. Op mijn aanvraag destijds stond specifiek vermeld dat dit geldig was zowel voor een A- zowel als voor een B-rijbewijs. Helaas is dit destijds niet als dusdanig geknipt op het gemeentebestuur, iets waar ik dus sept 2005 pas achterkwam. Direct gebeld maar daar wist men doodleuk te zeggen dat ik wat laat was met mijn reactie en dat de geldigheid van die specifieke papieren verlopen was. Gevolg: alles opnieuw doen voor motorrijbewijs, wat me dus na een financiële aderlating uiteindelijk gelukt is!

@ quick goe plan Johan! Begint maar al te sparen! :)

Link naar reactie

@dries

zo is dat. heb het examen ook gedaan met een moto van de rijschool, een bmw 650 funduro, rijdt trouwens pokkeslecht vind ik en met mijn lengte (1,90 meter) absoluut niet comfortabel. Had geen zin om het examen met de eigen vespa af te leggen, dan krijg je slechts een "beperkt" rijbewijs, en wie weet in de toekomst wil ik misschien wel eens met een zwaardere machine rijden, dan kan je nog eens de hele rimram doorlopen...

groeten, Iwan

Link naar reactie

laatste sessie (twee uren les, huur van de motorfiets, kosten rijexamen) zoals hierboven vermeld: 341 euro. Eerste reeks lessen (minimum 6 uur om met voorlopig rijbewijs te mogen rijden) 385 euro als ik het goed voorheb. Alles bij elkaar een behoorlijke som mijns inziens!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...