Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 125


dries9260

Aanbevolen berichten

De snelheid hangt af van je gewicht Mijn vriendin heeft ne 125 enhaalt daarmee 90 a 95 km/u en als ik er op zit is dit eerder 80 km/u. Als je echt vindt dat je te traag rijdt , laat er dan als je garantie gedaan is een kit onder zetten

Link naar reactie

Ikzelf weeg zo'n 80kg en haal met m'n px 125 zo'n 95 a 100 km/u op de teller, kzou mijn gps eens moeten meenemen om te zien hoeveel afwijking daarop zit...Ik vind het wel maar veilig rijden tot zo'n 85 a 90 km/u.

Verbruik: ik doe met een naftbak ongeveer een 200 km

Link naar reactie

@B-Man

Wij hebben onze twee Vespa's volledig op de firma gekocht. Voordeel: ook verzekering op de firma en tanken met de firmakaart. Ook alle fakturen van onderdelen en/of reparaties volledig aftrekbaar. Nadeel: klein persoonlijk voordeel in natura.

In tegenstelling tot een wagen is een motorfiets of een scooter volledig aftrekbaar.

De situatie "zelfst in bijberoep" ligt misschien een fractie anders. Ik denk, even chekke met je boekhouder.

Link naar reactie

pieter, ja, da ga per definitie, die kan den btw terugkrijge, ma dan moet die da wel kopen en als vervoermiddel ofzo inschrijve voor de belastingsdienst, alez, tmoet toch iets me tbedrijf te maken hebben ze. ons vader eeft ook een zelfstandig bedrijfje en die doet da ook; bijvoorbeeld: die eeft mijne gsm zennen btw ook teruggekrege, ma die van mijn zus volledig betaald omda de belastinge 2 gsm's in een maand nogal verdacht zoude vinde.. alez, alsket goe begrijp zittet toch zo.. kzou zegge: ask it and maybe you'll get lucky!

Link naar reactie

Auot's voor 50%, maar moto's zijn 100% aftrekbaar!! Ask your bookie. Dit geld ook voor de veiligheidskledij, zoals helm, vest, handschoenen, ...

Af en toe mag je als zelfstandige ook eens een meevaller hebben hé.

En zoals mijn fox zei, wij hebben ze allebei ingebracht in de firma.

Link naar reactie

@Pieter

Info van Roadrunner hierboven is 100% correct.

Komt bij dat dit niet per definitie kan maar gewoon perfect in de praktijk zoals het er staat. Je kan naast een firmawagen of bvb een camionette in een keukenbedrijf ook een moto, brommer of scooter hebben. Perfect legaal en verklaarbaar, bvb om eens in de stad een slotje of een krukje te halen zonder file, zelfs, waarom niet, klantenbezoek, opmetingen enz... goedkoper in verbruik en geen last van files.

Natuurlijk geen drie of vier Vespa's als je maar met z'n tweeen in de firma bent.

Gsm's enz zijn een andere zaak. Je kan er wel eens eentje verliezen, maar 3 of 4 op korte termijn is iets teveel van het goede.

Link naar reactie

Als je een firmawagen hebt, of in dit geval ook een scooter, moet in de firma aangegeven worden wie er mee rijd. Je krijgt dan een "voordeel in natura" aangesmeerd. D.w.z. dat er jaarlijks een klein bedrag in je persoonlijke aangifte wordt opgegeven waarop je dan belasting betaald. Bvb voor de scooter 150 euro dat elk jaar bij je belastbaar inkomen wordt opgeteld. Daarop betaal je dan extra belasting. In dit geval kost het je dus 50 euro extra te betalen per jaar.

Dit is een voorbeeld, bedragen kunnen varieren en moet je aan de boekhouder vragen.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en dat je de "general picture" snapt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...