Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stormschade


freek

Aanbevolen berichten

Deze namiddag is er op het werk tijdens de zware storm een buitendeur kompleet uit de muur gerukt, recht op het spatbord van mijn Vespa die er vlakbij stond geparkeerd! Het spatbord is uiteraard volledig ingedeukt en scheefgetrokken en zal moeten vervangen worden.

schade_2.jpg

schade_1.jpg

Volgens mijn werkgever zal hun verzekering alles wel terugbetalen maar ik maak me toch wel wat zorgen.

Bij SIP scootershop heb ik gezien dat ze er enkel spatborden in grondlak verkopen. Als ik het boeltje door een Piaggio dealer laat herstellen zal die dan zo een nieuw spatbord moeten spuiten in de kleur van mijn Vespa?

Volgens mij is die nog in de originele kleur waarmee hij 20 jaar geleden van band rolde maar dan wel wat afgeleefd. Zal zo een nieuw spatbord er wel ongeveer hetzelfde uitzien qua kleur?

En is het eventueel te doen om er zelf een nieuw spatbord op te zetten of moet daarvoor het hele stuurkolom gedemonteerd worden? Dan zit ik wel nog met het probleem dat het spatbord eerst moet gespoten worden.

Miserie, miserie...

Dat komt er van zeker als je toch perse met de Vespa naar het werk wil rijden terwijl je goed weet dat er een zware storm op komst is?

Link naar reactie

Normaal dekt de familial van die mensen alle schade aan uwe vespa , met wat geluk kan dat gewoon uitgeblutst worden . En toch was het plezant om gisteren rond te rijden .Toen ik gisteren naar mijn werk reed werd ik bescherming genomen door de wagen die acher mij reed , waarschijnlijk zelf een motorrijder.Deze heeft bijna 5km lang alle wagen die achter hen reden verhindert van voorbij te steken zodat ik rustig van links naar rechts geblazen kon worden .Er zijn toch nog toffe automobilisten.

Link naar reactie
Go over to scootermarket in Lier and get a valuation done on how much it costs to have it fixed, then claim that amount from your employers insurance.

Good idea, map24.be says it will take me about one hour to get there from Brussels (where I live). If the weather is not to bad on saturday that could be a nice trip.

Damn, just read on the scootermarket.be site they're closed from 12.00 on saturday.

Anybody knows a good address a bit closer to Brussels where I could get a decent valuation?

Link naar reactie

dan een nieuwe van de verzekering hé.

Link naar reactie

Ben dan toch naar Danny van Scootermarket gereden, content dat ik het gedaan heb, Danny weet duidelijk van aanpakken.

Belfastjohn, thanks for the tip!

Het spatbord moet dus toch vervangen worden, samen met de kosten van montage en spuiten wordt dat een schone faktuur!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...