Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GPS op de vespa


GS 160

Aanbevolen berichten

Ok Vesp, een gps kiest altijd de korste weg maar in de meest recente versies kan je tot 1000 "waypoints" ingeven (zoals de Garmin Quest). Langs al deze "punten" zal hij je dan lootsen. Zo kan je thuis voor je vertrek heel je route al uitstippelen tot op elk café en elk pleintje waarlangs je wilt rijden na.

Vertrekken, je laten lootsten door je gps en gaaaas geven maar :)

grtz,

Nikolas

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo

Ik heb een MIO 268+ die ik monteer op een zelfgemaakte beugel (gemaakt van een fietstuur en de bevestigingen voor spiegels van een PX). Waterdicht is die niet maar Ziplock geeft daarvoor wel een sluitende oplossing. Enigste probleem dat ik al ervaren heb, is dat de levensduur van de batterij niet zo heel ideaal is. En aangezien dat ik zonder bat. zit op mijn Vespa, is het moeilijker me dunkt om een systeem te maken zodanig dat de GPS constant voorzien wordt van stroom.

Heeft zijn diesten al bewezen vorig jaar in Eurovespa Turijn en vorig weekend in Engeland (Scarborough Scooter Rally)

Greetz

Greg

Link naar reactie

Sinds 1 week heb ik de Garmin Zumo geinstalleerd op mijn Vespa. Voorlopig met de bijgeleverde klem helemaal onderaan op mijn spiegel. Bijgeleverd kabeltje en klip-houder verbonden met de batterij.

Als ik me niet vergis, 2000 waypoints, routes kan je rustig uitstippelen op je computer en uploaden naar de Zumo. Voor de racers kan je alles instellen op de snelste weg, ttz grote banen waar je snelheid kan maken. Voor de anderen kan je weer instellen van geen autostrades te nemen, de kortste route met al dan niet onverhardce wegen erbij enz enz...

Gisteren eerste keer echt gebruikt om van Grobbendonk naar Tienen te rijden en hij heeft mooi een fantastische touristische route gemaakt waar wij zeer van genoten hebben. Zeg maar, door berg en dal en verschillende kleine dorpen enz...

Extra's op de Zumo, bluetooth verbinden met je GSM, met een optioneel oortje of intercom-systeem, fotoalbum en mogelijkheid om snapshot van een bepaald kaartfragment te nemen op een optionele memorycard die je er in kwijt kan. 2Gb geheugen waar je ook nog muziek kan opzetten die je met de ingebouwde mp3 speler kan afspelen. In de versie die ik heb zit heel Europa op straatniveau bijgeleverd.

Uiteraard zit er ook een rit logbook in, die afstand en tijd bijhoudt.

Kortom, zeer tevreden gebruiker!

Ik heb echter ook al veel goeds gehoord over de TomTom Rider.

Voor meer info: http://www.garmin.com

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Ik heb een TOMTOM rider op mijn PX net achter het beenschild gemonteerd op een zelfgemaakte/aangepaste houder. Zo staat hij subtiel uit het zicht en toch nog leesbaar en vooral schokvast. De px gebruik ik voor lange ritten door ons landje en ik gebruik de gps vooral voor verbindingstukken waar we de weg niet weten ;-) Daarvoor is het erg handig. Soms kan je ook op voorhand routes uitstippellen of downloaden ofcourse. Ik zal deze week eens foto's nemen...

TIP : je vind gemakkelijk 2dehands GPS systemen op internet van personen die een moto kopen en na een jaar hem weer verkopen ;-) Ik heb mijn nieuwzijnde in een pcwinkel gevonden voor 250€...Wie zoekt die vind...

Greetz Ju

Link naar reactie

@Kaboo:

Volgens mij zit bij de verschillende gps systemen hier voorlopig besproken zo'n bicycle mount standaard bijgeleverd. Bij Garmin alleszins en TomTom Rider ook, omdat die speciaal voor tweewielers zijn.

In elk geval dacht ik dat je die dingen bij Ram kan bestellen.

Link naar reactie

Idd dat zit er standaard bij maar ik verkies toch het systeem op een andere manier te plaatsen . PX spiegels breken wel eens af en andere spiegels trillen ook behoorlijk. + de mijne staat uit het zicht zodat hij onopvallend blijft en eigenlijk het "classic" gehalte van de vespa niet te veel aantast ;-)

Greetz Ju

Link naar reactie

@Kaboo:

Anh, oke, ik had begrepen uit je vorige post dat jouw systeem enkel kan als er een bicycle mount voor bestond. Vandaar mijn reactie, die zitten er standaard bij.

Ter info: mijn systeem staat op een P200e helemaal onderaan de spiegel gemonteerd met de bicycle mount. Ik moet zeggen niet echt last te hebben van trillingen. Het is wel zo'n originele spiegel met dikke onderkant...

Groeten, Peter

Link naar reactie

ik heb ook een gps maar dat is van mijn papa in de auto maar die moet je zo in een stekker steken heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen want hij moet die stekker hebben anders gaat hij nie (dus hij is niet draadloos) misschien een baterij in mijn handschoenkastje steken of zijn er ander ideeen?

grtz jan

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...