Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Balhoofd stuur versleten


elsken

Aanbevolen berichten

 

 

 

 

 

 

 

 

Hallo 

Met mijn voorlaatste uitstap viel het op als ik met mijn vespa special  op een kasseibaan reed dat de vespa heel erg aan het rammelen was ter hoogte van het stuur. Eerst dacht ik dat het aan de bandenspanning lag maar die was ok. Daarna dacht ik dat de voorschokbreker  versleten was. Heb ik eerder hier gepost maar moest ik niet direct zorgen maken. Maar ik was toch van plan om de voorschokbreker zoiezo te vervangen. Maar bij mijn laatste rit zag ik dat er speling zit op het stuur en het stuur trilt tegen de carrosserie wat het het rammelend geluid veroorzaakt.  
Moet ik er nu van uitgaan dat mijn balhoofd van het stuur defect is of los zit? En is dat nog veilig om er mee te rijden? Hieronder heb in een filmpje van gemaakt.

Balhoofd vervangen ga ik niet zelf doen maar zal het moeten uitbesteden. 
groetjes Els

 

 

Link naar reactie

Beste Els, 

Ik had precies hetzelfde met mijn special. 

Heb zelf de stuurbout los gehaald en het stuur iets onhoog getrokken. Let op waarschijnlijk moet je de kabels iets mee naar boven duwen voor de speling te creëren. Dus even de koplamp/teller eruit. 

Hierna had ik precies genoeg tussenruimte om de ring aan te tikken met een grote platte schroevendraaier. Probleem was bij mij toen verholpen en gelukkig hoefde niet heel het stuur eraf. Dus waarschijnlijk is hij gewoon los getrilt. 

 

Mvg, 

 

Dave

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hallo 

 

Het was idd onder het stuur de ringen die wat losgetrild waren .  Ik kon ze met de hand losdraaien . Heb het stuur er toch kunnen afnemen en de ring met de bolletjes voorzien van een laag vet. Alles netjes terug geplaatst en de trillingen zijn opgelost. 
 

merci voor de tip 😉

groetjes Els 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...