maurice Geplaatst: 28 oktober 2006 Delen Geplaatst: 28 oktober 2006 Misschien interessant voor sommigen. Ik heb een Vespa 50R van 1970 in restauratie. Geen papieren. Die zijn niet nodig voor verzekering. Omdat van 1970 is in principe een "gelijkvormigheidsattest" niet vandoen voor de politie. Toch vind ik het beter om toch "iets" te hebben. Op de officiële website van Piaggio kan je o.a. een "certificato di origine" aanvragen. Heb ik gedaan. PDF downloaden, document handmatig invullen belangrijkste is chassisnummer), betalen ( 20 euro), betalingsbewijs aanhechten, faxen. Je krijgt dan een document in het Italiaans en in het Frans (ze denken dat we in België allen Franstalig zijn?). Dat is op officieel Piaggio briefpapier, met de verklaring van het bouwjaar, chassinummer, een handtekening van de after sales manager... Leuk om te hebben en misschien ooit nuttig in discussie met politie die papieren wil zien. To be honest: mij heeft het geen euro gekost. Ik het het gratis ontvangen nadat ik hen had gemeld dat hun IBAN-rekeningnummer op hun website fout was,zodat niemand van buiten Italië dat kon gebruiken om te betalen: "Dear Mr. MAURICE, Thank you for the signalling of the wrong IBAN Number. You're right. The right IBAN Number is: "IT75I0340071130000000267673"and not: IT751 SWIFT: TOSCIT3F709 To the order of: Piaggio & C. S.p.A. Viale Rinaldo Piaggio, 25 56025 Pontedera (PI) Italy Thank you very mutch and best reguards. Piaggio On-line service" De website: http://www.it.vespa.com/it/IT/vivo/richieste.aspx Link naar reactie
Tomzzz Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 bedankt voor de link! bij mij zitten ook niet al de juiste papieren erbij! met dit zal ik geen enkel probleem hebben! grtn Tom Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 Zou dit ook gaan voor bijvoorbeeld een vnb 125 waar ik geen paieren van heb? Link naar reactie
maurice Geplaatst: 31 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 Ik vermoed van wel. Ik heb enkel het model en het juiste chassisnummer en ook het motornummer doorgegeven (na controle dat het wel om de "originele" motor ging!). Het was voor een 50cc van 1970, waarom dus niet voor een VNB125 van bijvoorbeeld 1962? Let wel: of je daarmee een VNB zonder papieren in België kan inschrijven, dat is nog een andere vraag. Nog 's herhalen wat er op dat "certificato" staat: REGISTRO STORICO PIAGGIO VESPA Certificato di origine n0 xxxx Cicolomotore Vespa xxx tipo xxx Telaio xxxx Motore xxx En dan een verklaring dat het vehikel gebouwd is in Italië en dat die modellen voor het eerst in het jaar xxxx in de handel zijn gebracht en nog wat algemene blabla. (Ik had ook een "schede technica" besteld, maar dat zijn gewoon technische gegevens die je zo ook van het internet kan pukken, en lelijke fotokopies ook nog.) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.