Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eindelijk ;-)


Gargoyle

Aanbevolen berichten

Na jaren te dromen en te twijfelen gisteren 'eindelijk' een tweedehands Vespa gekocht, een LXV 125 van 2011.   Optisch nog perfect in orde, nog geen 2000 kilometer op de teller, en grondige inspectie en kort testritje ook ok.  Nu wachten tot de nummerplaat en verzekering in orde zijn, en dit weekend nog gaan shoppen voor een helm, en dan hopelijk begin volgende week ergens gaan ophalen bij de verkoper.   En dan de eerste rit naar huis, toch wel spannend.  Nooit een brommer of motor gehad in het verleden.   Al jaren een auto rijbewijs, maar vooral de laatste jaren bijna altijd op stap met de fiets of het openbaar vervoer...

Vespa zal vooral recreatief gebruikt worden, om te gaan touren als het mooi weer is of om met vrienden af te spreken...  Autostrade is een no-go voor mij hiermee, ook al mag het wettelijk misschien.

'k denk dat ik best wel even een afspraak maak om de scooter een volledig nazicht te geven... woon niet zo ver van de Vespa in Boechout, en daar lees ik hier toch goeie commentaren op, dus even afspraak daar maken denk ik.

Ik kijk er alvast naar uit om met de eerste zonnestralen op ontdekkingstocht te gaan, en begin me hier op het forum al volop in te lezen...

 

$_86 (1).jpg

aangepast door Gargoyle
  • Like 3
Link naar reactie

Welkom Gargoyle...als je nog nooit met een "brommer & motor" gereden hebt...en je droomt al jarenlang van een Vespa...is deze LX 125 zeker geen slechte keuze. 

Je zal wel wat moeten gaan oefenen om je Vespa goed onder de knie te krijgen & ongelukken te vermijden... want dit is "wat krachtiger & heftiger" dan "een fiets".

Deze LX is uiterst geschikt om flink rond te toeren...autostrades zijn niet aan te raden ( tenzij een paar kilometers ) tussen al die "opgefokte automobilisten" ;).

Het forum grondig "uitkammen"...plaat, verzekering, helm , vestje en handschoenen...wat warme zonnestralen..."en rijd alsof het je laatste dag is" ;) :)

 

aangepast door Vespaciao
VEELPLEZIERERMEE
  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...