Ga naar inhoud
Vespaforum.be

elentriek pk125s


jurgen

Aanbevolen berichten

type: pk125s met batterij en richtingaanwijzigers, bouwjaar 1983.

Remlicht en richtingaanwijzigers werken, die worden gevoed door de batterij. Voorlicht en achterlicht werken momenteel niet. Even gekeken naar de bedrading en gemerkt dat de kabel die van de 'electronic ignition unit' vasthangt aan de motorbehuizing, loshangt. (massa) Is het normaal dat die ene losse draad enkel maar m'n lichten niet doet werken ?

Kan iemand mij bevestigen dat dit het euvel is ? Het ding moet sowieso terug vast, dat is evident... het enige probleem is dat het moeilijk wordt om de draad terug aan de 'electronic ignition unit' te hangen, wegens geen 'overschot', als je begrijpt wat ik bedoel.

Iemand een deftig schema van een pk125s ?

Iemand toevallig een tweedehands 'electronic ignition unit' voor dat type liggen ?

Merci.

Link naar reactie

even gemaild naar DePauw om wat meer uitleg en dit was hun antwoord:

Het onderdeel wat je toont (V05-500D) is de ontstekingsunit. Die zorgt voor de

jui!ste vonk aan de bougie, en heeft niets te maken met je lichten. Aangezien je

scooter goed bolt doet die correct zijn werk. Dat massadraadje speelt geen rol:

massa is er door de bevestiging van die unit aan het blok.

Mogelijke oorzaak van je lichtprobleem:

* Stator. Controleer de bedrading en de aansluitingen. Eerst vliegwiel eraf halen,

dan zie je die. De isolatie op de bekabeling daar kan verpulverd zijn, of een

soldeerpuntje kan afgebroken zijn.

* Spanningsregelaar. Laadt de batterij nog op? Je moet bij draaiende motor ong. 12.5

- 13.5V meten aan de polen van de accu. Ik zou de spanningsregelaar moeten zien om

te weten of ik die nog op voorraad heb.

* Schakelaar in stuur controleren

* bekabeling.

* Maar eerst: controleer de lampen rechtstreeks op de batterij. Het zou niet den

eersten zijn die een halve scooter afbreekt om te constateren dat de lamp zelf in

kortsluiting ligt...

Ik haat elentriek... mocht er iemand in het Gentse me kunnen helpen om effen uit te meten... een meter heb ik immers niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...