Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa's in NL


wannes

Aanbevolen berichten

Ik heb ooit eens horen vallen dat er vanaf volgend jaar de vespa's (125cc's) in NL heel goedkoop gaan worden omdat ze dan niet meer inschrijfbaar zouden zijn. Iemand enig idee wat het juiste verhaal erachter was en wanneer dat zou beginnen? (kwestie van uitkijken naar goedkope vespa's in NL

Link naar reactie

en voor de belgen zullen ze doorrekenen...

Link naar reactie

Ik, Nederlander, heb daar nog niet van gehoord, een 125cc is in NL gewoon een motor, en voorzover ik weet blijft dat ook zo. Dat zou wel kunnen gelden voor de 50cc's, die moeten vanaf 1 september 2006 (over 2 weken dus) een kenteken hebben, maar hoe de regels daarover zijn weet ik niet.

Link naar reactie

Tiens, herinner mij dat ik een halfjaar geleden een 125 van een Nederlander wou kopen, die man vertelde mij dat ik nog een jaar (of zo) moest wachten dat er dan een verandering in het verkeersreglement ging komen zodat je een heleboel scooters (50cc of 125 weet ik niet meer) niet meer ingeschreven kreeg in Nederland.

Niets van aan blijkbaar

Link naar reactie

Van die 50cc klopt idd, ik heb begrepen (correct me if i'm wrong) dat je scooters (en andere brommers) vanaf bouwjaar 1974, ná 1 september 2006 zelfs moet laten schouwen (echt een compléte keuring, met allerhande papperassen, gezeur, onkosten enzo) door de RDW (ReichsDienst für das Wegverkehr). Dus de 50cc's die (mogelijk) niet door die keuring komen, krijgen geen kenteken en mogen dientengevolge niet in Nederland op de weg. Grote kans dat er met die scooters iets mis is, gestolen, ander motortje ingehangen, foute uitlaat, te hoge maximum snelheid, etc, etc. Dus die afgekeurde scooters zouden wel 'ns goedkoop aangeboden kunnen worden aan het Buitenland.

Link naar reactie

...plus dat ze vanuit Italië rechtstreeks in Nederland aankomen. Wat de transportkosten ook wel minder zouden moeten maken, in tegenstelling tot hier in België. Misschien is 't in Nederland nog meer een hype... of hun px'en rijden 5 per uur rapper dan de onze...

Link naar reactie

Dát komt omdat in België de huizen stukken goedkoper zijn...Maar het gros van de NL-ers heeft het net zo breed als de gemmiddelde Belg volgens mij.

Maar om even terug naar het topic te gaan: 125 cc occasies zie je in NL veel minder, met name PK/PX worden er bij ons minder aangeboden, (maar in België vind je ook meer Primavera's) wel zijn de prijzen in NL op 125-gebied volgens mij wat lager, dit komt natuurlijk dat je in NL bij meer dan 50cc altijd over een motorfietsrijbewijs moet beschikken, dus als je dat eenmaal hebt ga je meestal voor wat zwaarder.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...