Ga naar inhoud
Vespaforum.be

look vespaforum.


wannes

Aanbevolen berichten

sinds 1985 alleen maar met mac gewerkt! windows vind ik gewoon geen optie. Momenteel werk ik met een i-mac 20" en een mac book pro 17". Op al die jaren slechts één keer een virus binnengehad door - je raad het al - een diskette (toen nog!) met een "besmet" word bestand erop dat ik moest lay-outen. Kwaliteit kent zijn prijs maar dat is het dan ook waard!

Link naar reactie

Mijn pc bestaat niet. Ik gebruik die van mijn vriendin. Als ik hem aan zet is het net een fabriek die opstart. Ik hoor hier en daar een piep en wat vaag geratel en op de achtergrond het geluid van een opstijgende helicopter. Zo gaat het altijd. En als het zo gaat weet ik dat hij het doet en kan ik weer naar hartelust surfen. De rest is voor mij volstrekt onbelangrijk. Ik zie alleen de resultaten van de techniek, de rest interesseerd mij geen f..k. Zijn er meerderen op dit forum die zo denken ? ;+B

Link naar reactie

@Ampersand: ik heb een pc, en een server en 4 pc's op de zaak en vroeger een firma in onderhoud netwerken en software-ontwikkeling gehad en heb nog nooit een virus binnengehad. Dit is zoals in de echte wereld met griep. Je moet gewoon voorzichtig zijn. En virussen, die bestaan op pc, op mac en ook op linux. Geen onderscheid! Het enige is dat niemand veel tijd steekt in virussen voor mac omdat ze daar maar 5% mee kunnen besmetten. Hetzelfde voor linux. Die zijn stand-alone desktop voor de gewone niet-it gebruiker nog nergens dus loont het niet de moeite om daar virussen voor te schrijven.

@Bolderik: vroeger was mac en atari voor op pc, toen allemaal op de motorola chip. Alleen had microsoft een betere marketing afdeling. Maar die tijd is stilaan voorbij. Tegenwoordig kan je niet echt méér op een mac. Tis iets anders in gebruik maar je kan hetzelfde allemaal ook op een pc en even snel. Alhoewel mac-gebruikers dit tegenwoordig niet willen toegeven of niet weten, maar toegegeven, jaren geleden was het inderdaad anders. Velen (niet alle mac gebruikers) kicken echter nog steeds op het apple logo en dat blijft nog steeds een vorm van snobisme. Ik ken zelfs een kerel die een windows laptop heeft waar hij een groot apple logo op gekleefd heeft! Kan je nagaan!!! Ook de prijzen zijn tegenwoordig niet meer zo verschillend.

No-offence naar de echte mac-gebruikers... ;-)

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Hmmmm... het is (off topic) beduidend veel moeilijker om een virus te schrijven voor Linux Peter. Alle (niet systeem) code draait in user mode en systeem code is vrij verkrijgbaar in bronformaat via het net. Met andere woorden, security problemen worden veel sneller ontdekt dan in zeg maar Windows, en de impact is veel kleiner. Windows moet het hebben van "security by obscurity", en we weten ondertussen dat die niet veel waard is ;)

Dodi

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...