Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa special


bear

Aanbevolen berichten

Even een vraagje voor ik met mijn nieuwe aankoop =) een langere rit ga doen.

In het begin rijd de scooter goed , na een korte afstand vertraagd hij en dreigt hij stil te vallen, uiteindelijk valt hij dan stil. Niet direct opnieuw te starten. Na 5 minuutjes zonder problemen terug te starten.

genomen acties : - luchtfilter gereinigd (zat vol 2 tact) reden?

- naftfilter in carburator gereinigd , zat vol kristalletjes.

persoon van wie ik vespa gekocht had zei wel dat hij zeer lange tijd had stil gestaan.

het gaat hier om een vespa special 50 cc bouwjaar 1970.

te nemen acties : reiningen carburator als ik de dichtingsset binnen krijg.

Heeft er iemand enig idee of na dit alles het probleem opgelost zou moeten zijn of zit ik op het verkeerde spoor.

Alle hulp is welkom

Grtz bear

Link naar reactie

Misschien bobijn,heb zelfde gehad met mijn scooter,tijdje rijden tot bobijn opwarmt en als gevolg uitzet en dan vals contact geeft.Na 10 min of beetje langer start ie weer perfect.

Peter

Heb bobijn verniewd en heb nu geen prob meer,heb wel geen oud model maar nieuw model van bobijn gestoken,eentje die perfekt gesloten is,heeft me wel 3750bef gekost.

Bericht bewerkt (30.04.2005 | 20:52)

Link naar reactie

bedankt voor alle reacties , het probleem is verholpen en hij rijd nu fantastisch.

Bij het reinigen van de carburator vasgesteld dat er in de luchtfilter een gat was waar een rubber dopje moet inzitten , dat ontbrak dus even afgetaped.

Reden van stilvallen lag aan defecte benzinekraan.

Ik krijg maar voldoende benzine bij een bepaalde stand van de kraan , in alle andere gevallen wordt de benzineleiding leeggetrokken en valt hij natuurlijk stil.

Nieuwe benzinekraan is besteld.

grtz bear

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...