franky Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 In welke mate moet een nieuwe PX125 ingereden worden? Heb al verschillende getallen gehoord (300-500-1000km). Wat is de invloed van een een goede 'rodage' op de latere topsnelheid en acceleratievermogen van de vespa? Dank. Link naar reactie
vicious Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 de zoekfunctie hebben ze precies nog altijd niet gevonden en dan commentaar geven op mensen hun schrijffouten:/ Link naar reactie
vettige swa Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 500 KM en dan wordt het tijd om op te trekken andrs krijgt ge een slak Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 500km ;-) Link naar reactie
Munez Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Beste allen, Heb net ook een nieuwe Px125 besteld... ne zwarte voor die dat 't willen weten. Ik ben dus ook op zoek naar de ideale manier om hem perfect te roderen, net zoals de Franky. Iemand een deftige en preciese beschrijving hierover zoals deze ook bestaan voor zwaardere motoren? De zoekfunctie zegt behalve de eerste km's op 't gemak rijden en Heb x de originele handleiding nagezien en daarin staat beschreven voor het inrijden van een nieuwe GS 160:Belangrijke voorschriften voor de inrijdperiode (tot 3000 km) - De navolgende snelheden mogen niet worden overschreden: 25 km per uur in de 1e versnelling 40 2e versnelling 55 3e versnelling 70 4e versnelling voor de eerste 2000 km 80 4e vernelling tussen de 2000 en 3000 km - Zodra de snelheid moet worden verminderd, onmiddelijk op een lagere versnelling terugschakelen. Geen hellingen met vol gas nemen. - De toelaatbare maximum snelheden niet te lang aanhouden, dus zoveel mogelijk afwisselend rijden. hierover niets... Google 't laat eveneens afweten... 't Kan toch niet dat er op dit forum niemand hiervan op de hoogte is? Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Waarom toch zo'n schrik alles staat netjes in uw onderhoudsboekje geschreven. Greetz Ju Link naar reactie
Munez Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Waarom toch zo'n schrik alles staat netjes in uw onderhoudsboekje geschreven.Greetz Ju Beste, onderhoudsboekje gechekt en niets gevonden... Kunt ge 't anders eens niet overtypen hier op 't forum... hetgeen in je boekje staat? Ik vind echt nergens anders enige informatie hieromtrent... Link naar reactie
Driezza Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Weet je wat er over inrijden staat in de manual bij mijn gloednieuwe Malossi cilinder? "RUNNING IN: After fitting the kit it is advisable not to press more than halfway on the accelerator and not to exceed 6000 rpm for the first 40-60 minutes of running. After this time the running in stage may be considered complete. If these instructions are followed the engine can begin to give excellent performance." Maw in het begin heel rustig op temperatuur laten komen en dan gerust even open trekken. Dat inrijden is geen exacte wetenschap he dus vermoedelijk zal elkeen met ervaring hierin een ietwat andere mening hebben. Ik doe alvast wat de dames en heren van Malossi zo vriendelijk verzoeken in hun boekje. Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Beste pagina 22 inrijden (02_05) De eerste 1000km dient u niet harder te gaan dan 80% van de voorgeschreven maximumsnelheid. vermijd de gashendel helemaal open te laten staan en lange afstanden met een constante snelheid te rijden. Voer na de eerste 1000km de snelheid langzaam op tot u de maximale snelheid bereikt. Hoe goed kunt ge eigenlijk lezen als ge dit niet ziet staan of hebt een lui oog ? ;-) maak maar van 1000 , 500km dat is meer als voldoende... greetz Link naar reactie
Munez Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Heb wel nen bril, geen lui oog... en toch staat 't der ni in... Soit, ben nu toch al een beetje verder geraakt... Merci hiervoor DJ Vinyl-disc en co, de eerste meeting dat we elkaar tegenkomen krijgt ge van mij nen Duvel. Schol! Link naar reactie
franky Geplaatst: 7 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2006 Aha, er wordt hier toch nog over vespa's gepraat. Ik onthou: aan 80% rijden gedurende ~750km Dank voor de info! Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 7 augustus 2006 Delen Geplaatst: 7 augustus 2006 Aha, er wordt hier toch nog over vespa's gepraat.Ik onthou: aan 80% rijden gedurende ~750km Dank voor de info! idd maar best 1000km, nu is het wel zo dat door de veel fijnere boring van deze cilinders zijn minder gevoelig zijn dan vroeger na 1000 km stilaan bij warme motor richting top gaan, dat van dat los gooien na 500 km omwille van een trage motor te vermijden is bullshit op deze manier ga je sowieso de cilinder beschadigen waardoor hij minder compressie zal hebben met alle gevolgen van dien... Link naar reactie
sammie Geplaatst: 7 augustus 2006 Delen Geplaatst: 7 augustus 2006 idd maar best 1000km, nu is het wel zo dat door de veel fijnere boring van deze cilinders zijn minder gevoelig zijn dan vroegerna 1000 km stilaan bij warme motor richting top gaan, dat van dat los gooien na 500 km omwille van een trage motor te vermijden is bullshit op deze manier ga je sowieso de cilinder beschadigen waardoor hij minder compressie zal hebben met alle gevolgen van dien... Toen ik mijn px ging afhalen sprak die man van ongeveer 500km ni boven de 75km/u te rijden en ni te hoog in toeren te gaan in de eerste versnellingen. In het boekje staat inderdaad 1000km. Maar ik heb het toch maar bij de 500 gehouden. Er staan er nu net 1000kms op hij gaat binnen voor een onderhoudje. Tot hiertoe (zou maar erg zijn) geen problemen! Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 7 augustus 2006 Delen Geplaatst: 7 augustus 2006 @ sammie zolang je hem niet na 500 km laat janken zal je ook geen grote problemen hebben, maar 1000km is toch het beste... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 7 augustus 2006 Delen Geplaatst: 7 augustus 2006 weet je wat ook goed is voor een nieuwe cilinder, stationair warm laten draaien, en terug laten afkoelen, zo een 5tal keren en dan rijden, maar u wel houden aan de max 80% Link naar reactie
sammie Geplaatst: 7 augustus 2006 Delen Geplaatst: 7 augustus 2006 @ sammie zolang je hem niet na 500 km laat janken zal je ook geen grote problemen hebben, maar 1000km is toch het beste... nee doe ik ook niet..ik houd het nog vrij rustig maar ga toch al boven die 75km/u Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 8 augustus 2006 Delen Geplaatst: 8 augustus 2006 Weet je wat er over inrijden staat in de manual bij mijn gloednieuwe Malossi cilinder?"RUNNING IN: After fitting the kit it is advisable not to press more than halfway on the accelerator and not to exceed 6000 rpm for the first 40-60 minutes of running. After this time the running in stage may be considered complete. If these instructions are followed the engine can begin to give excellent performance." Maw in het begin heel rustig op temperatuur laten komen en dan gerust even open trekken. Dat inrijden is geen exacte wetenschap he dus vermoedelijk zal elkeen met ervaring hierin een ietwat andere mening hebben. Ik doe alvast wat de dames en heren van Malossi zo vriendelijk verzoeken in hun boekje. Malossi cilinder is van aluminium met nicasilwand. Dat vergt een totaal andere manier van inrijden. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.