Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe PX125


franky

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Heb net ook een nieuwe Px125 besteld... ne zwarte voor die dat 't willen weten.

Ik ben dus ook op zoek naar de ideale manier om hem perfect te roderen, net zoals de Franky.

Iemand een deftige en preciese beschrijving hierover zoals deze ook bestaan voor zwaardere motoren?

De zoekfunctie zegt behalve de eerste km's op 't gemak rijden en

Heb x de originele handleiding nagezien en daarin staat beschreven voor het inrijden van een nieuwe GS 160:

Belangrijke voorschriften voor de inrijdperiode (tot 3000 km)

- De navolgende snelheden mogen niet worden overschreden:

25 km per uur in de 1e versnelling

40 2e versnelling

55 3e versnelling

70 4e versnelling voor de eerste 2000 km

80 4e vernelling tussen de 2000 en 3000 km

- Zodra de snelheid moet worden verminderd, onmiddelijk op een lagere versnelling terugschakelen. Geen hellingen met vol gas nemen.

- De toelaatbare maximum snelheden niet te lang aanhouden, dus zoveel mogelijk afwisselend rijden.

hierover niets... Google 't laat eveneens afweten...

't Kan toch niet dat er op dit forum niemand hiervan op de hoogte is?

Link naar reactie
Waarom toch zo'n schrik alles staat netjes in uw onderhoudsboekje geschreven.

Greetz Ju

Beste, onderhoudsboekje gechekt en niets gevonden...

Kunt ge 't anders eens niet overtypen hier op 't forum... hetgeen in je boekje staat?

Ik vind echt nergens anders enige informatie hieromtrent...

Link naar reactie

Weet je wat er over inrijden staat in de manual bij mijn gloednieuwe Malossi cilinder?

"RUNNING IN:

After fitting the kit it is advisable not to press more than halfway on the accelerator and not to exceed 6000 rpm for the first 40-60 minutes of running. After this time the running in stage may be considered complete. If these instructions are followed the engine can begin to give excellent performance."

Maw in het begin heel rustig op temperatuur laten komen en dan gerust even open trekken.

Dat inrijden is geen exacte wetenschap he dus vermoedelijk zal elkeen met ervaring hierin een ietwat andere mening hebben.

Ik doe alvast wat de dames en heren van Malossi zo vriendelijk verzoeken in hun boekje.

Link naar reactie

Beste

pagina 22

inrijden (02_05)

De eerste 1000km dient u niet harder te gaan dan 80% van de voorgeschreven maximumsnelheid. vermijd de gashendel helemaal open te laten staan en lange afstanden met een constante snelheid te rijden. Voer na de eerste 1000km de snelheid langzaam op tot u de maximale snelheid bereikt.

Hoe goed kunt ge eigenlijk lezen als ge dit niet ziet staan of hebt een lui oog ? ;-)

maak maar van 1000 , 500km dat is meer als voldoende...

greetz

Link naar reactie
Aha, er wordt hier toch nog over vespa's gepraat.

Ik onthou: aan 80% rijden gedurende ~750km

Dank voor de info!

idd maar best 1000km, nu is het wel zo dat door de veel fijnere boring van deze cilinders zijn minder gevoelig zijn dan vroeger

na 1000 km stilaan bij warme motor richting top gaan, dat van dat los gooien na 500 km omwille van een trage motor te vermijden is bullshit op deze manier ga je sowieso de cilinder beschadigen waardoor hij minder compressie zal hebben met alle gevolgen van dien...

Link naar reactie
idd maar best 1000km, nu is het wel zo dat door de veel fijnere boring van deze cilinders zijn minder gevoelig zijn dan vroeger

na 1000 km stilaan bij warme motor richting top gaan, dat van dat los gooien na 500 km omwille van een trage motor te vermijden is bullshit op deze manier ga je sowieso de cilinder beschadigen waardoor hij minder compressie zal hebben met alle gevolgen van dien...

Toen ik mijn px ging afhalen sprak die man van ongeveer 500km ni boven de 75km/u te rijden en ni te hoog in toeren te gaan in de eerste versnellingen. In het boekje staat inderdaad 1000km. Maar ik heb het toch maar bij de 500 gehouden. Er staan er nu net 1000kms op hij gaat binnen voor een onderhoudje. Tot hiertoe (zou maar erg zijn) geen problemen!

Link naar reactie
Weet je wat er over inrijden staat in de manual bij mijn gloednieuwe Malossi cilinder?

"RUNNING IN:

After fitting the kit it is advisable not to press more than halfway on the accelerator and not to exceed 6000 rpm for the first 40-60 minutes of running. After this time the running in stage may be considered complete. If these instructions are followed the engine can begin to give excellent performance."

Maw in het begin heel rustig op temperatuur laten komen en dan gerust even open trekken.

Dat inrijden is geen exacte wetenschap he dus vermoedelijk zal elkeen met ervaring hierin een ietwat andere mening hebben.

Ik doe alvast wat de dames en heren van Malossi zo vriendelijk verzoeken in hun boekje.

Malossi cilinder is van aluminium met nicasilwand. Dat vergt een totaal andere manier van inrijden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...