Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Afgebroken benzinefiltertje/vlotter


Kensta

Aanbevolen berichten

Ik had vorige week een benzinelekje onderaan ter hoogte van motor van mijn PK50XL!

Dacht dat darmpje aan carbu fit was maar blijkt te houden!

Dag nadien liep (spoot) benzine er uit tot ie helemaal leeg was!

Heb met ijzeren kapstok rammelend voorwerp uit tank gevist en wat bleek dit te zijn?

Een koperen/zink buisje (dat duidelijk afgebroken was) met een conisch-vormig filtertje eraan! Is dit te repareren of is het hopeloos...

Heb nog wel een naftbak liggen die er nog goed uitziet! Ik sta op 't punt deze te monteren...

Thanx

Link naar reactie

Dat zal je benzinekraan zijn. Kost iets van 15 euro nieuw. Om die te verwisselen heb je echter wel een speciale benzinekraansleutel nodig, dus zou voorlopig even die andere tank (=naftbak) monteren zodat je weer kunt rijden.

Link naar reactie

Hey Scooterboy,

heb dit weekend andere benzinetank gestoken en ook ineens andere luchtfilter!

Wat blijkt: hij lekt nu ook nog! Volgens een kennis zou dit aan de carbu liggen! Deze is gereinigd geweest met hoge luchtdruk en naar mijn veronderstelling niet accuraat terug gemonteerd! Als ik gereden heb en ik draai benzinekraan dicht stopt het! Onderaan aan carbu ligt er altijd een plasje benzine tot verdamping begint!

zitten er misschien rubber die versleten zouden kunnen zijn? Of ligt dit enkel aan 't feit dat carbu niet accuraat op z'n plaats zit?Is nogal moeilijk te zien met blote oog...

Grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...