Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hallo, even voorstellen


Volksie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Als nieuwste lid van dit forum, wil ik me graag even voorstellen.

Ik ben Werner, halfweg de veertig dus bezig aan mijn xxde midlife crisis (ben de tel kwijt).

Na jaren in het Volkswagen milieu rondgelopen te hebben en een werkplaats vol met projecten die ik ooit nog ga doen (maar nu nog niet), heb ik een paar jaar geleden beslist om wat op te ruimen en wat plaats te maken voor kleinere projecten waar ik wel direct kan van genieten. 

Dus ben ik op zoek 2 jaar geleden gegaan naar een projectje om te klaar te maken voor de komende zomer. 

Maar welke Vespa zou het worden een PX 125/200 of een PK? Alles heeft zijn voor-en nadelen: wil ik iets waar ik naar de bakker kan rijden op zondag in mijn korte broek of zou ik toch liever een (iets) zwaarder model kiezen. 

Na lang twijfel heb ik mijn oog laten vallen op een PK50s van 1983, eerste eigenaar die naar het rusthuis moest (cliché). Ze stond al een tijdje stil, dus mooi reinigen, nieuwe uitlaat, etc. kortom rijklaar maken en dan inschrijven als oldtimer. Na 1 succesvol ritje van 30km, heb ik de vespa volledig uit elkaar gegooid om alles een grondig aan te pakken. Na al die jaren heb ik gemerkt als je een grondige restauratie wil doen, het eenvoudiger is om alles eerst technisch in orde te krijgen om achteraf het riscio op lakschade te beperken.

Om een lang (6 maanden) verhaal kort te maken: de Vespa werd gezandstraald, opgelast waar nodig, terug gezandstraald en volgens de regels van de kunst gespoten in een cabine. Als kleur heb ik een VW kleur gekozen uit 1970, wat eigenlijk het originele kleur is van één van volgende projecten is en ik wou eigenlijk kijken of de kleur me bevalt of niet. Wat dus wel het geval is ;-)

Ondertussen zijn we een jaar verder, heel veel km zijn er niet bijgekomen. Een paar 100 km van rond de kerktoren rijden, maar niet echt een langere rit. Ik mis een beetje de pit om comfortabel te cruisen.

Dus, terug op zoek naar iets nieuw: een PX of toch iets nieuwer (want de madam kan niet met handversnelling rijden) 

Na lang zoeken is mijn oog gevallen op een GTS super 125 ie van 2014: een ex-daily driver met 18K op de teller. Heel weinig beschadigingen enkel wat TLC en wat verse vloeistoffen nodig om klaar te zijn voor de zomer.

Nog even wachten op de nummerplaat en laat de zomer maar komen.

 

Groeten,

 

Werner

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...