Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stilgevallen met net gereviseerde PX 150 van '79


stevo

Aanbevolen berichten

Vorige week ben ik in panne gevallen met mijn PX 150. Terwijl ik aan het rijden was, kreeg de motor steeds minder kracht. Ik heb nog een 10-tal meter kunnen rijden tegen 5 km/u tot hij uiteindelijk helemaal stilviel. Sindsdien krijg ik hem niet meer gestart.

Gezien ik technisch gezien een leek ben, heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. En omdat 1) ik er net veel geld in gestoken heb, en 2) Scootermarket, waar hij gereviseerd is, de volgende 3 weken volgeboekt staat, zou ik 2 vragen willen stellen.

Zou dit iets kunnen zijn dat ik eventueel zelf kan oplossen? Misschien belangrijk om weten is dat hij een tweetal uur voor het gebeurde, even op z'n kant gelegen heeft (een maat van mij die er even mee wilde rijden, dacht blijkbaar dat een Vespa evenveel weegt als een gewoon scootertje en is ermee op z'n kant gesukkeld toen hij de staander inklapte).

Kan er iemand mij andere hersteller aanraden in het Mechelse (Antwerpen-Vlaams Brabant), ev. iemand die er zich na z'n uren mee bezighoudt?

Thanx,

Stevo

Link naar reactie

Eerder een "warmloper" denkik... uwen cylinder en piston wss naar de botten... zoals stanman het aanhaalde... ge moet roderen é!

Mijn oprechte excuses indien blijkt dat het niet een nieuwe cylinder betreft...

Groeten

Link naar reactie

Alvast bedankt voor de reacties!

Toch nog paar bedenkingen: het was geen volledige revisie: het blok is wel open geweest (+/- 300 euro kosten), maar volgens de garagist moest hij niet meer gerodeerd worden.

Ev. andere ideeën? En andere mogelijke garagisten? Niet dat ik Scootermarket niet vertrouw (nog geen problemen gehad), maar hoe sneller hij hersteld kan worden hoe beter!

Stevo

Link naar reactie

ZEG... Het is maar een gedacht, maar heb je al eens geprobeerd met een nieuwe bougie te steken??? Ge weet maar nooit é... en da kost maar 3 eurokes

te checken:

- is er naft in de tank?

- staat de benzinehendel in de juiste stand (reserve, open, gesloten)?

- komt er naft tot in de cylinder (is de bougie nat...)? leidingen of carbu verstopt?

- is er ontsteking (vonk)?

Begin daar alvast mee

Groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...