Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sito Plus uitlaat onder PX 150 met catalysator


Mod66

Aanbevolen berichten

Vraagje: Ik wil een nieuwe Sito Plus steken onder mijn PX die met een catalysator uitgerust is. Een beetje op aanraden van "Rockitvnb" die tevreden is van zijn Sito Plus. Bedoeling is om een beetje meer power mogelijk te maken. Aan die Sito Plus is er één dikke aansluiting. Op de originele uitlaat zijn er twee aansluitingen, één dikke en één dunne. Wat doe ik nu? Kan ik zo maar die tweede (dunne) aansluiting negeren en ze open laten?

Link naar reactie

DAvid,bedoel je van mijn uitlaat?

lol

trouwens als je de uitlaat hoort van een andere vespa is het een teken dat je erachter rijdt,en dat is geen goed teken.

lol

grapje...

Link naar reactie

aan MOD66,

Ga je niet voor die Pinasco?

Vgr nico

Link naar reactie

Moest wat sparen voor een Lambretta LI (grapje)... (Aan renoretro: Doedelzak was trouwens meteen verkocht, maar zoals ik al zei, nu ga'k ineens doorsparen voor een SX 200).

Zal zeker diene Pinasco nog kopen, maar ik stond deze week in Rollerladen (waar ze die Pinasco niet hadden) en nam dan toch zo'n Sito plus mee. Maar ik zal die wellicht op de witte PX zetten (dus niet mijn zwarte). Pinasco zal ik kopen bij Scootermarket. Maar ik vrees dat mijn probleem bij diene Pinasco identiek zal zijn. Best maar eens bellen naar Rollerladen morgen... Ik heb het hun nochtans duidelijk gezegd dat het om een PX met catalysator ging. Soit.

Link naar reactie

Ik denk dat je problemen zal hebben.Jouw scooter is uitgerust met uitlaatrecuperatie.Een deel van je uitlaatgassen worden dus opnieuw verbrand.Als je dat systeem nie meer gebruikt zal je motor niet goed meer draaien denk ik...maar je kan het altijd eens proberen?!

Link naar reactie

in dat kleine bakje naast uw carbu waar het 2de slangetje naartoe gaat zit een membraan dat bij een bepaalde onderdruk open gaat en extra lucht aanzuigt die in de uitlaat terecht komt waardoor de temperatuur van de uitlaatgassen enorm stijgen om de oliedeeltjes en en andere schaadstoffen te verbranden in de catalysator (die enkel op een zeer hoge temperatuur werkt), dus gezien dit systeem zonder lambdasonde werkt omdat er geen injectie op een px zit kan je gerust een andere uitlaat plaatsen waar dat 2de buisje niet op zit...

Demonteer wel het hele syteem samen met de uitlaat en hou deze bij, zo'n uitlaat kost nl een 250 euro en is niet in namaak te krijgen !

Link naar reactie

Okay, thanks voor de uitleg. Zal heel de boel eraf halen. Akkoord dat het minder milieuvriendelijk is, maar voor een keer wil ik dit aan mijn laars lappen. Meer dan 90% van dit forum rijdt ook met een Vespa zonder catalysator... Ik neem aan dat het dan ook wel zal lukken met een Pinasco op mijn andere scooter.

Link naar reactie

Vespista, je uitleg was correct. Het leek ingewikkelder dan het is. Heel 't boeltje eraf. Was heel simpel. Ok, een beetje meer lawaai, niet echt meer stank, maar wel een hemelsbreed verschil in optrekken!! Thanks!

Link naar reactie

Ik ben ook aan het kijken voor een andere uitlaat onder mijn PX150. Blijkt dat je twee verschillende soorten uitlaten hebt met catalysator. Je hebt Euro 1 en Euro 2 catalysatoren. Bij Euro 1 (de duurste) zie je aan de buitenkant geen extra aansluiting of zoiets, en deze gaan het snelste kapot. Bij Euro 2 heb je inderdaad de aansluiting voor extra slangetje. Dit is de verbeterde versie van de Euro 1.

Is er iemand die een Sito (niet de plus) onder zijn Vespa heeft? Ik ben erg nieuwsgierig hoeveel geluid deze maakt. De Plus (die ik nieuw heb liggen) vind ik te luidruchtig.

Groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...