gertgielkens Geplaatst: 15 juni 2006 Delen Geplaatst: 15 juni 2006 hoi, heb onlangs een vespa van 1965 met cilinderinhoud (volgens de documenten) 150 CC gekocht (scooter, haalt een maximumsnelheid van 75 km/u, alhoewel dat er waarschijnlijk weinig toe doet?). Heb geen rijbewijs voor een motorfiets en vroeg me af of ik dit prachtige ding (eigenlijk toch scooter, geen motorfiets) ook kan laten registreren als 125 CC. Heb immers een rijbewijs B van voor de nieuwe wetgeving, dat me zou toelaten te rijden. Weet wel, misschien moet ik dat rijbewijs gewoon halen, maar hoopte dat ik dat zou kunnen omzeilen, beetje wegens cash-tekort). Met dank voor de eventuele goede raadgevingen. Link naar reactie
stino Geplaatst: 15 juni 2006 Delen Geplaatst: 15 juni 2006 gert, maar dat is dan schriftvervalsing!? Link naar reactie
gertgielkens Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 Nou, zo zie ik het niet, niet meteen de vraag of het schriftvervalsing is, gewoon of het kan. Link naar reactie
gertgielkens Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 bedoel eigenlijk gewoon, gaat men mij volgen als ik vraag om het voertuig te laten inschrijven als een 125? Link naar reactie
oldbobo Geplaatst: 15 juni 2006 Delen Geplaatst: 15 juni 2006 KEB (Kort En Bondig) : Neen ... Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 15 juni 2006 Delen Geplaatst: 15 juni 2006 Een nieuw gat in de markt : een kit voor cylinderinhoudsverkleining !(sorry, ik zit off topic denk ik) Link naar reactie
oldbobo Geplaatst: 15 juni 2006 Delen Geplaatst: 15 juni 2006 @ koala2 : in Duitsland doen ze niets anders : cylinderinhoud verhogen - verlagen, max. snelheid verlagen --- en alles wettelijk : gewoon naar de keuring en ... hopla .. .ze zijn weer aan het rijden ! ... Link naar reactie
gertgielkens Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 nochtans heb ik via enkele motorrijders vernomen dat dit mogelijk is, blijkbaar na technische aanpassingen, maar voertuig laten registreren aan verminderde cc-inhoud blijkt volgens meerderen mogelijk, wilde eigenlijk alleen even verificatie vooraleer ik naar registratie stap Link naar reactie
wannes Geplaatst: 15 juni 2006 Delen Geplaatst: 15 juni 2006 Misschien je motorblok te koop zetten en op zoek gaan naar een 125cc motor, 't is maar iets dat me te binnen schiet. Weet niet of je dat dan ook nog ingeschreven krijgt. Ik heb hier ook iets op het forum gelezen dat als je brommer van voor een bepaald jaar is dat je brommer 100% moet zijn zoals hij verkocht werd anders geraak je niet door één of ander euro 3 norm of zo. Of sla ik er compleet naast? Link naar reactie
gertgielkens Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 hoi, mocht er twijfel bestaan over mijn goede bedoelingen, dan heeft u me allicht verkeerd begrepen. Wil gewoon weten of dit via officiële weg/instanties mogelijk is natuurlijk. plechtige buigingen Link naar reactie
stanman Geplaatst: 16 juni 2006 Delen Geplaatst: 16 juni 2006 Als het je lukt en je blijft rijden met de 150 cc zal je problemen krijgen ingeval van een (ernstig)ongeval. 1 omdat je vesp staat ingeschreven, verzekerd als 125 cc. 2 omdat je geen rijbewijs hebt voor hoger dan 125 cc. bij punt 1 zal je verzekering zich dan al zowiezo terug trekken. We zijn dan ook geen pubers meer die met opgedreven camino's rond vliegen groetjes Link naar reactie
stino Geplaatst: 16 juni 2006 Delen Geplaatst: 16 juni 2006 kijk, je kan je vesp voorzien van een motor met andere cc inhoud. hierna ga je naar de keuring en deze zullen het voertuig opnieuw keuren en een pvg (proces verbaal van gelijkvormigheid). dit maken zij op omdat uw voertuig afwijkt van het gelijkvormigheidsattest indien dit bestaan zou hebben. vanaf dan kan je een standaard inschrijvingsprocedure volgen. alles bij elkaar komt dit neer op een herkeuring. dit alles is veronderstelling en van horen zeggen, dus geen wetelijk onderbouwde tekst! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.