Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kan ik een Vespa 150 cc (1965) laten inschrijven als 125 cc?


Aanbevolen berichten

hoi,

heb onlangs een vespa van 1965 met cilinderinhoud (volgens de documenten) 150 CC gekocht (scooter, haalt een maximumsnelheid van 75 km/u, alhoewel dat er waarschijnlijk weinig toe doet?). Heb geen rijbewijs voor een motorfiets en vroeg me af of ik dit prachtige ding (eigenlijk toch scooter, geen motorfiets) ook kan laten registreren als 125 CC. Heb immers een rijbewijs B van voor de nieuwe wetgeving, dat me zou toelaten te rijden. Weet wel, misschien moet ik dat rijbewijs gewoon halen, maar hoopte dat ik dat zou kunnen omzeilen, beetje wegens cash-tekort). Met dank voor de eventuele goede raadgevingen.

Link naar reactie

Misschien je motorblok te koop zetten en op zoek gaan naar een 125cc motor, 't is maar iets dat me te binnen schiet. Weet niet of je dat dan ook nog ingeschreven krijgt. Ik heb hier ook iets op het forum gelezen dat als je brommer van voor een bepaald jaar is dat je brommer 100% moet zijn zoals hij verkocht werd anders geraak je niet door één of ander euro 3 norm of zo. Of sla ik er compleet naast?

Link naar reactie

Als het je lukt en je blijft rijden met de 150 cc zal je problemen krijgen ingeval van een (ernstig)ongeval.

1 omdat je vesp staat ingeschreven, verzekerd als 125 cc.

2 omdat je geen rijbewijs hebt voor hoger dan 125 cc.

bij punt 1 zal je verzekering zich dan al zowiezo terug trekken.

We zijn dan ook geen pubers meer die met opgedreven camino's rond vliegen :)

groetjes

Link naar reactie

kijk,

je kan je vesp voorzien van een motor met andere cc inhoud.

hierna ga je naar de keuring en deze zullen het voertuig opnieuw keuren en een pvg (proces verbaal van gelijkvormigheid). dit maken zij op omdat uw voertuig afwijkt van het gelijkvormigheidsattest indien dit bestaan zou hebben. vanaf dan kan je een standaard inschrijvingsprocedure volgen. alles bij elkaar komt dit neer op een herkeuring.

dit alles is veronderstelling en van horen zeggen, dus geen wetelijk onderbouwde tekst!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...