Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verzekering


Aanbevolen berichten

Weet er iemand toevallig hoe dat zit met verzekringen? Ik ga morgen naar de garage voor een expertise.

Kan je als je peir total (zit met qwerty) wordt verklaard (de vespa welteverstaan) het 'wrak' bijhouden en het forfaitaire bedrag innen of moet je het wrak afgeven?

hoe zit dat als je hem niet wil laten herstellen maar het zelf wil doen?

Link naar reactie

zelf naar de garage gaan voor een expertise zal niet gaan vrees ik.

eerst aangifte doen bij de verzekering.

zij stellen een expert aan die naar het voertuig kijkt en een prijs opmaakt. een goede garagist zal jouw zaak verdedigen en proberen om er een goede prijs uit te halen voor jou.

eens uitbetaald beslis je zelf wat je doet : het geld houden en er mee op reis gaan en de Vespa op de container smijten kan dus ook.

Link naar reactie

Nog een kleine aanvulling: wanneer je de herstelling laat uitvoeren , zal je wel nog de factuur moeten voorleggen aan je verzekering om ook de BTW te recupereren. Het aanvankelijke bedrag dat je van je verzekering zal krijgen is zonder BTW.

of anders..., bel eens naar je verzekeraar ;-) sorry , kon 't niet laten

Link naar reactie

Ja ik moet morgen die vespa gaan afgeven voor de expertise, dus nu kan ik de verzekeraar niet meer bereiken, en heb eigenlijk bij het bellen niet stilgestaan bij die vraag.

Ik ben net nog eens gaan kijken naar mijn gehavende wesp en heb gezien dat er nog schade is aan het chassis, waar je je rechtervoet zet, eigenlijk op het einde van de rubberen voetmat. Daar zit het chassis voor een deel opgeplooid, 't is maar een 2tal cm maar toch, weet iemand toevallig of zoiets door een garage hersteld wordt of wordt dat een nieuw chassis? Achteraan aan het chassis aan het motordeksel boven de kickstarter (die trouwens ook beschadigd is) is er ook wat geschaafd.

Link naar reactie

Ja als'k da zien, dan moet'k mijne mond houden :). Ma ja kzen echt wel ongerust over wat er gaat gezegd worden morgen, kheb nog nooit een accident gehad en verzekeringen, ik ken er niks van. Mor swat 'k zal morgen wel laten weten wat er uit de bus gekomen is. Hopelijk iets rond de 4000 euro dan kan'k mij ne farme gerestaureerde vespa kopen uit de jaren 50 of 60, hopen dat diejen expert zo zat is als en patat en dubbel nullen schrijft :)

Link naar reactie

ik verwacht de kans klein dat ge er zoveel zult voor krijgen;)

die zal ook wel ongeveer de vespa naar waarde kunnen schatten veronderstel ik...

maar als ge chance hebt kan er wel is iets meevallen ja!

maar hoop er niet te fel op, anders is de teleurstelling des te groter

Link naar reactie

Ik vrees ervoor want ik heb er eigenlijk wel vrij veel geld in gestoken, kwestie van nieuwe onderdelen kopen en zo, en da's wel duur uitgevallen. Ik denk ni da'k die voor het totaal bedrag dat ik heb gespendeerd, verkocht zou krijgen

Link naar reactie

Als je de garagist zelf een beetje kent, kan die voor jou toch wel iets uit de brand slepen. Vertel hem ook maar wat er allemaal aan gebeur dis. Kijk eens rond op internet wat de prijzen zijn, print een paar (hoge) uit en gef hem dat. Baat het niet, dan schaadt het niet. Ik denk dat de meeste experts van verzekeringen geen kraks zijn wat vespa betreft, dus misschien nemen ze dan rap het oordeel van de garagist over?

Link naar reactie

Ben daar derjuist geweest en dieje vent (garagist) zee van ja da zien'k direct ge krijgt een forfaitair bedrag en daarmee is't gedaan. Dieje is zo slecht afgewerkt dasse gaan zeggen dattem da toch nimmer waard is en de schade dagge dr aan het die was er al.

't Is wel ergens waar, de vespa is ni echt helemaal in orde maar iets uit de brand slepen noem'k da toch niet.

Da's nogal partij trekken voor mij

Link naar reactie

4000 euro voor ne 50 cc ?

da's hier utopia niet he, maar belgie ;-)

als 'em total loss is zullen ze max. 1500 euro uitbetalen en dan moet al ne ouwe, in zeer goede staat zijnde klassieke 50 zijn denk ik.

Link naar reactie
ben benieuwd...

zelfs 1500 vind ik al vrij overdreven...

overdreven nie, maar dat is het meest optimistische geval dat ik mij kan indenken en dan moet het echt al ne ongelooflijk goed in orde zijnde zijn, en 't is ongeveer de prijs van een nieuwe 50 cc in gelijk welke klasse van vespa denk ik ...so...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...