Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kilometertellerkabel vervangen(pk50xl 1991)


Brecht

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vespa pk 50 xl(bj 1991).

Hierbij heb ik alleen de buitenste kabel van de kilometertellerkabel.

Ik ga dus een nieuwe kopen.

Maar hoe bevestig ik die nieuwe kabel op mijn vespa?

Zou ik misschien de binneste kabel van de nieuwe in de oude kunnen steken? want het lijkt mij moeilijk om die helemaal tot aan mijn kilometerteller te brengen.

En hoe zit het met bevestiging aan de kilometerteller zelf?

Kan iemand mij helpen??

Alvast Bedankt

Groeten Brecht

Link naar reactie

Als ik het goed heb, gaat de binnenste kabel aan de kant het wiel, ongeveer iets voor de voorremkabel in een buisje. Die binnenste kabel is aan beide kanten voorzien van een vierkantige kop. Deze past in een stukje dat ronddraait als je voorwiel ronddraait. Dan gaat de gaine naar boven toe door je stuurstang. Je kilometerteller is een rond ding dat in de plastic klep zit van je dashboard met klemmen en gaat er langs boven uit als ik me niet vergis.

De bovenste kant van het dashboard kan je losmaken door 2 (als ik me weer niet vergis) vijzen los te maken aan de onderkant van het dashboardgedeelte. Dan zie je dat die kilometerteller nog vast hangt met een contactkabel met een aantal pinnetjes die je verklikkerlampjes aansturen. Deze kan je er dan weer afkrijgen door een klemmetje aan de voorkant van de (bij mij) witte stekkerdoos in te duwen.

De kilometertellerkabel is ook weer vierkantig bovenaan en past dan weer in je kilometerteller.

Bij het aansluiten is het wel wat prutsen maar bij mij heeft het geholpen om zachtjes met het voorwiel wat te draaien en dan de kabel erin te duwen bij het voorwiel, en dan hetzelfde maar dan aan de kilometerteller.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...