Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Enkele probleempjes - PK50XL


Narfotic

Aanbevolen berichten

Heb een mooie PK50XL (1), maar heb er enkele probleempjes mee.

Ten eerste: hij lekt aan de carb. Is niet onmiddelijk merkbaar, maar als ik hem een uurtje laat staan, heb ik een vlek onder mijn vespa en moet ik eerst een paar keer kickstarten eer hij wil gaan.

Heb het rubberen pakkingsringetje aan het plastic dopje reeds vervangen, maar denk dat het probleem zit bij de schroefdraad van een van de schroeven van dat plastic dopje. Is namelijk stukgedraaid. Heb er dan maar een iets langere schroef in gedraaid, maar die trekt er dus misschien niet voldoende aan. Zou het het hieraan kunnen liggen?

Kan namelijk ook zijn dat er een probleem is met die klemring naar de cylinder toe. Die is namelijk niet meer exact rond. Kan dit ook een kleine lekkage geven?

Moet ik nu mijn hele carburator vervangen of heb ik nog andere opties?

Ten tweede: hij is nogal luidruchtig.

Hij maakt namelijk niet dat typische put-put geluid.

Ik weet niet of mijn pijp nog in orde is (aan de buitenkant was er in ieder geval niets aan te zien). Maar kan hij te luidruchtig zijn omdat mijn uitlaat verstropt is? Waaraan kan dit nog liggen?

Alle hulp is welkom...

Link naar reactie

Heb je je carbu er al eens uitgehaald, volledig proper gemaakt (kuisen met benzinne) en alle pakkingen vervangen?

Ook je vlotternaald is waarschijnlijk aan vervanging toe!

Zorg er dan ook voor dat er geen sproeiers verstopt zitten!

Op onderstaande link wordt alles heel goed, stap voor stap, uitgelegd:

http://website.lineone.net/~smallframes/carb.htm

Weet je zeker dat je uitlaat goed op je cylinder vaststaat?

Zowel het tussenstukje op je cylinder als de uitlaat op het tussenstukje?

Ook de pakkingen hiervoor kan je best gewoon eens vervangen.

grtz,

Nikolas

Link naar reactie

Zou je eerst even je profiel willen invullen?

De vespashop... dus je woont in het antwerpse. Waar juist?

Ik heb geen slechte ervaringen met de Vespashop, in tegendeel, maar zij hebben meestal gewoon niet zoveel tijd.

Breng hem eens binnen bij Blommaert in Brasschaat. Je zegt wat het probleem is en hij zal alles eens grondig bekijken. Wel of geen nieuwe uitlaat, waardoor komt het dat ze lekt, waardoor start ze minder goed.

Blommaert heeft mij vroeger ook geholpen. Ik had ook een, voor mij, on op te lossen startprobleem, maar hij heeft mij hier voorgoed van afgeholpen.

Als je het zelf wilt doen,

een uitlaat kost niet enorm veel geld, als deze al wat ouder is, waarom dan niet meteen vervangen?

Wat het lekken betreft, je naftkraan kan ook wat versleten zijn waardoor deze af en toe wel kan lekken.

grtz

Link naar reactie

Antwerpen Centrum. Blommaert in Brasschaat? Adresgegevens?

Ik heb persoonlijk niet zo'n goede ervaringen met de vespashop. Heb mijn vorige PK50XL er binnen gedaan voor een volledige check up, 15 000 BEF betaald en er was niets aan veranderd (alhoewel hij claimde er een nieuwe voorvork op gestoken te hebben - het laatste wat moest nagekeken worden)

Link naar reactie

vriendelijk zijn ze zeker, ben er laatst nog even gepasseerd toen ik de vespa net in handen had omdat ik te dom was om mijn zadel open te krijgen...hij heeft verniet mijn slotmechanisme terug levend gemaakt

je belt ze best even op om een afspraak te maken, via google vindt je hun nummer wel

hoeveel ze voor een werkuur vragen weet ik niet

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...