Narfotic Geplaatst: 9 mei 2006 Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Heb een mooie PK50XL (1), maar heb er enkele probleempjes mee. Ten eerste: hij lekt aan de carb. Is niet onmiddelijk merkbaar, maar als ik hem een uurtje laat staan, heb ik een vlek onder mijn vespa en moet ik eerst een paar keer kickstarten eer hij wil gaan. Heb het rubberen pakkingsringetje aan het plastic dopje reeds vervangen, maar denk dat het probleem zit bij de schroefdraad van een van de schroeven van dat plastic dopje. Is namelijk stukgedraaid. Heb er dan maar een iets langere schroef in gedraaid, maar die trekt er dus misschien niet voldoende aan. Zou het het hieraan kunnen liggen? Kan namelijk ook zijn dat er een probleem is met die klemring naar de cylinder toe. Die is namelijk niet meer exact rond. Kan dit ook een kleine lekkage geven? Moet ik nu mijn hele carburator vervangen of heb ik nog andere opties? Ten tweede: hij is nogal luidruchtig. Hij maakt namelijk niet dat typische put-put geluid. Ik weet niet of mijn pijp nog in orde is (aan de buitenkant was er in ieder geval niets aan te zien). Maar kan hij te luidruchtig zijn omdat mijn uitlaat verstropt is? Waaraan kan dit nog liggen? Alle hulp is welkom... Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 9 mei 2006 Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Heb je je carbu er al eens uitgehaald, volledig proper gemaakt (kuisen met benzinne) en alle pakkingen vervangen? Ook je vlotternaald is waarschijnlijk aan vervanging toe! Zorg er dan ook voor dat er geen sproeiers verstopt zitten! Op onderstaande link wordt alles heel goed, stap voor stap, uitgelegd: http://website.lineone.net/~smallframes/carb.htm Weet je zeker dat je uitlaat goed op je cylinder vaststaat? Zowel het tussenstukje op je cylinder als de uitlaat op het tussenstukje? Ook de pakkingen hiervoor kan je best gewoon eens vervangen. grtz, Nikolas Link naar reactie
Narfotic Geplaatst: 9 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Heb je je carbu er al eens uitgehaald, volledig proper gemaakt (kuisen met benzinne) en alle pakkingen vervangen?Ook je vlotternaald is waarschijnlijk aan vervanging toe! Zorg er dan ook voor dat er geen sproeiers verstopt zitten! Op onderstaande link wordt alles heel goed, stap voor stap, uitgelegd: http://website.lineone.net/~smallframes/carb.htm[/url Ja, heb dit reeds gedaan. Heb hem bij de vespashop laten zien en die zag er niks mis mee. Heeft hem dan opengevezen, gekuist en vlotternaald vervangen. Het is ook niet zo dat het echt een opvallend lek is.. Staat gewoon een plaske onder als ik hem 's ochtends terug wil starten. En moet dan veel te veel kickstarten om hem terug gestart te krijgen. Zou dit dan kunnen liggen aan die spanner die niet helemaal rond is?? Weet je zeker dat je uitlaat goed op je cylinder vaststaat?Zowel het tussenstukje op je cylinder als de uitlaat op het tussenstukje? Ook de pakkingen hiervoor kan je best gewoon eens vervangen. Is reeds gebeurd. Pakkingen ook vervangen. Maakt geen echt ongezond kletterend geluid ofzo. Lijkt me gewoon dat ie toch altijd luider klinkt als andere vespa's en ook een beetje anders. Hoe kan ik weten of mijn pijp te veel verstopt zit? Hoe zou ik deze kunnen ontstoppen? Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 9 mei 2006 Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Zou je eerst even je profiel willen invullen? De vespashop... dus je woont in het antwerpse. Waar juist? Ik heb geen slechte ervaringen met de Vespashop, in tegendeel, maar zij hebben meestal gewoon niet zoveel tijd. Breng hem eens binnen bij Blommaert in Brasschaat. Je zegt wat het probleem is en hij zal alles eens grondig bekijken. Wel of geen nieuwe uitlaat, waardoor komt het dat ze lekt, waardoor start ze minder goed. Blommaert heeft mij vroeger ook geholpen. Ik had ook een, voor mij, on op te lossen startprobleem, maar hij heeft mij hier voorgoed van afgeholpen. Als je het zelf wilt doen, een uitlaat kost niet enorm veel geld, als deze al wat ouder is, waarom dan niet meteen vervangen? Wat het lekken betreft, je naftkraan kan ook wat versleten zijn waardoor deze af en toe wel kan lekken. grtz Link naar reactie
Narfotic Geplaatst: 9 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Antwerpen Centrum. Blommaert in Brasschaat? Adresgegevens? Ik heb persoonlijk niet zo'n goede ervaringen met de vespashop. Heb mijn vorige PK50XL er binnen gedaan voor een volledige check up, 15 000 BEF betaald en er was niets aan veranderd (alhoewel hij claimde er een nieuwe voorvork op gestoken te hebben - het laatste wat moest nagekeken worden) Link naar reactie
bobo Geplaatst: 9 mei 2006 Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Blommaert in Brasschaat? Adresgegevens? vrijwilligerslei 7, zijstraat van de kapelsesteenweg en dichtbij die molen zonder wieken Link naar reactie
Narfotic Geplaatst: 9 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2006 Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal bij Blommaert eens langs gaan. Zijn dit vriendelijke mensen? Openingsuren? Wat kost me dat zon klein check-upke? Link naar reactie
bobo Geplaatst: 10 mei 2006 Delen Geplaatst: 10 mei 2006 vriendelijk zijn ze zeker, ben er laatst nog even gepasseerd toen ik de vespa net in handen had omdat ik te dom was om mijn zadel open te krijgen...hij heeft verniet mijn slotmechanisme terug levend gemaakt je belt ze best even op om een afspraak te maken, via google vindt je hun nummer wel hoeveel ze voor een werkuur vragen weet ik niet Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 10 mei 2006 Delen Geplaatst: 10 mei 2006 http://www.goudengids.be (-->>> handige site! ;-) ) Typ even "Blommaert" en "Brasschaat" in en hop, het telefoonnummer verschijnt! P.S.: probeer toch maar eens je profiel in te vullen, komt veel aangenamer over! Link naar reactie
Narfotic Geplaatst: 10 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2006 http://www.goudengids.be (-->>> handige site! ;-) )Typ even "Blommaert" en "Brasschaat" in en hop, het telefoonnummer verschijnt! P.S.: probeer toch maar eens je profiel in te vullen, komt veel aangenamer over! Profiel ingevuld en neeeuh gouden gids ofwa?? hehehe Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.