Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hallo


Boermans

Aanbevolen berichten

Om eerlijk te zijn weet ik 0,0 over vespa's, doch ben ik een fervent oldtimer liefhebber, vooral luchtegekoeld dan.

 

Het toeval wil nu dat vrienden van me een vespa staan hebben en ik op het punt sta deze te kopen. Het gaat hier over een 50 S van 1967. Helaas heeft deze géén papieren.

 

Ik heb wel al veel info op deze site gevonden maar wat ik me afvroeg is of men op de één of andere manier adhv het chassis nr kan zien wat het land van levering was?

 

Voor de rest, wat is eigenlijk de waarde van deze? Ik wil hen zeker het juiste bedrag geven maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik anderzijds niet te veel betaal...

 

Hoe gaat dit eigenlijk om hem in te schrijven? Heb gelezen dat een COC alleen vanaf 1974 is dus dat is al niet nodig, keuring bestaat voorlopig niet voor tweewielers dus dat ook niet, dan rest er nog het inschrijvingsbewijs. Heb zelf een B rijbewijs dus dacht voor deze géén nieuw rijbewijs te moeten afleggen.

 

Volstaat het gewoon naar de politie te gaan voor attest van verlies? Wat daarna? Ik weet dat je bij auto's dan een kopie krijgt van het inschrijvingsbewijs en je hiermee dan naar de keuring kan gaan, maar wat met tweewielers? En opnieuw: wat als deze een buitenlandse is? Hoe kan je dat achterhalen?

 

Bestaan er trouwens voor vespa's ook workshop manuals om zo de techniek een beetje te leren begrijpen?

 

Bedankt  :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...