Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Oude Vespa VNB 125 CC (VNB6T) oplappen


125cc

Aanbevolen berichten

Hallo

K heb dus een VNB gevonden van 1965

M heeft ongeveer 20 jaar stilgestaan

Ik heb de naftentank al es goed uitgekuist.

Nu ga k de carburateur openhalen en de het filterjte bovenaan uitkuisen en de leiding nr de naftentank es goed doorspuiten met een compressor. De vlotter heb k al gechecked en lijkt goed te werken.

Zijn er nog belangrijke zaken die k best es check aan de motor (buiten nieuwe bougie steken ) Alvast bedankt vr de tips.

fijn w-end

Link naar reactie

Ik denk dat er verscheidene mensen zullen zijn die graag zouden hebben dat ge uw profiel wat vervolledigd.. gewoon voor de gezelligheid ;)

Wat uw vraag betreft:

M'n vnb is eindelijk op de baan... het was een wrak :(

+ Ik denk dat je er kan van uitgaan dat na 20 jaar stilstaan een volledige motorrevisie evt. noodzakelijk is... met de nadruk op EVENTUEEL...

Bij mij was het alleszins nodig.

+ Best eens uw remmen testen alsook alle bekabeling... geen onaangename verassingen de eerste maal op de baan.

+ Versnellingsbak- olie verversen!!!(voor zover er nog inzit). Dit voor het geval je je motor toch niet reviseert (of laat reviseren).

+ ontsteking regelen

+ schokdempers checken

...

Groeten

Link naar reactie

wil je een betrouwbare scooter ?

Hier gaan we dan :

-naftbak kuisen en coaten

-rubber of volledige naftkraan vervangen

-nieuwe naftleiding

-carbu laten weken en volledig uitkuisen

-pakkingen en vlotternaald vervangen

-blok opengooien en nieuwe bourages, roulementen en koppelingschijven steken, vergeet de koperen ring en bus niet van de koppeling !

-koppelingskorf op dwarse groeven checken

-nieuw versnellingskruisje steken na de speling van de tandwielen te hebben gemeten

-krukasspeling checken

-cilinder laten boren en nieuwe zuiger steken

-nieuwe platinnekes en condensator steken

-bobijn uitmeten en eventueel vervangen

-nieuwe remschoenen steken

-alle bedieningskabels inclusief gaine vervangen

voilĂ  ik denk dat het dat zowat is...

doe je dit niet is de kans groot dat je meer blijft oplappen en prutsen dan rijden

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...