Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Special 50 - van 50 cc naar 85 cc


Faat

Aanbevolen berichten

Ik heb een Vespa Special van 1980 (v5b3t) met vastgelopen motor gekregen en zou deze weer op de baan willen krijgen. Ik zit wel met een paar vraagjes:

- Ik heb geen handboek en ik vind er ook geen. Heeft iemand dit (papier of digitaal)?

- Ik wil een 85cc DR cilinder (bij sip: art.nr 10006000) installeren in plaats van de originele. Vooral met de bedoeling om meer koppel te hebben (snelheid is van geen belang).

* Is het aangeraden om hierbij ook een grotere carbu te plaatsen?

* Als alles dan toch open ligt, is het de moeite om een lichtere krukas te monteren? Iemand een tip over een geschikte krukas, of waar ik op moet letten om een geschikte krukas te vinden?

- Waar kan ik een nieuw slotje vinden voor de documentenberging?

- Zijn er zaken waar ik in het bijzonder moet op letten, of die gemakkelijk over het hoofd worden gezien wanneer iemand aan zijn eerste vespa sleutelt?

Bedant,

Faat

Link naar reactie

..eventjes zoeken op het net en hupla manual van je 50 special gevonden (wel v5a.. maar grotendeels zelfde als v5b...)

http://www.scooterhelp.com/serial/V5A1T ... parts.html

kdenk dat een grotere carburator best aangeraden is als je zo'n kit monteert ik dacht aan een 19/19 mm, je krukas kun je ook aanpassen alsook je koppeling, uitlaat (deze sowieso als je wa meer wilt) etc etc etc maar da hangt er vanaf hoe ver je allemaal wilt gaan met die dingen check anders ook eens www.smallframes.com

zo'n slotje kun je bij sip ook krijgen voor je handschoenkastje als het da is wa je bedoelt..

Link naar reactie

Bedankt voor je antwoorden en de links.

Nog een paar vraagjes:

- Hoe weet ik welke krukas geschikt is?

- Een zwaardere koppeling zetten, enkel de platen of nog andere zaken?

- Met de uitlaat ga ik nog wachten.

Dit zijn misschien stomme beginnersvragen, maar op de sip-website staat niet altijd veel informatie bij de onderdelen.

Bedoeling is om een aangename vespa te hebben die niet noodzakelijk 100 per uur moet halen, maar die wel wat meer koppel moet hebben dan een gewone 50 cc.

Het is inderdaad het slotje van het handschoenkastje.

Bedankt,

Faat

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...