Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Carbu GS 160


GS 160

Aanbevolen berichten

Omdat mijn GS een tijdje stil heeft gestaan en niet meer vlot startte heb ik een nieuwe bougie gestoken en, op aanraden van Jan Classicscooter, de carbu (Dell'Orto SI 27/23) en de luchtfilter eens volledig uitgekuist.

Had al enkele keren een carbu van een smallframe porper gemaakt dus 't was niet mijn eerste keer.

Alles voorzichtig opengegooid en gespoeld/gekuisd in benzinne. Sproeiers waren niet verstop, en in het filtertje zat niet echt veel vuil. Pakkingen ook even in de benzinne gelegd, alles laten drogen, alles terug in elkaar (heb erop gelet dat er geen stof inkwam).

Vespa starte beter maar toen ik, na een half uurtje rijden, terug thuis kwam merkte ik op dat de carbu lekte. Volgens mij uit het filtertje bovenaan de carbu. Is het trouwens normaal dat dit "kamertje" vol met benzinne zit?

De vlotternaald zag zwart maar volgens mij was deze toch niet versleten. Kan ik deze misschien best toch vervangen?

Kan dit komen naar een versleten pakking (wat volgens mij toch niet echt het geval was)?

Aan wat zou het kunnen liggen dat de carbu "overstroomt"?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...