Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verbruik Vespa Vbb Met 150 Lml Motor.


Pieter1

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Mijn Vespa werkt naar behoren. Trekt heel vlot op, draait mooi in ralenti en haalt 85 km/hr. Toch kan ik mij herinneren dat hij voor de restauratie veel minder verbruikte. De Vespa is niet verzwaard, wel zit er een andere benzinekraan op (fast flow van SIP). Ik heb ook helemaal geen lek. Sproeier is origineel gebleven.

 

Het is niet dat ik rustig rij, maar met 7 liter, een volle tank, haal ik met moeite 100 km. Vroeger zo een 160 km.

 

Ligt dat aan de afstelling van de carbu of is het gewoon zo, of is het die fast flow.

 

Het is mijn hobby en het kan me op zich niet veel schelen. Wel is het ambetant dat ik op ritjes dubbel zoveel moet gaan tanken als de rest. De rijders achter mij roken wel een sterke benzine geur.

 

Iemand een idee.

 

Gtjs Pieter

Link naar reactie

Ik rij +/-  5l op 100 km Pieter en dit met grotere carburator, Dr177 en SIP road 2. Ik denk dat er iets mis is met je afstelling, mengselschroef of zo. Die fast flow zorgt er enkel voor dat de benzine vlugger in je carburator geraakt en beïnvloed je verbruik niet. En ik heb niets gemerkt van een benzinegeur, maar ja, ik reed wel voor je. :D

Sara

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...