Dr Who Geplaatst: 2 april 2006 Delen Geplaatst: 2 april 2006 Peugeot heeft nu een 125 scooter met compressor uit. keuze tussen 15 en 20 pk, naargelang het rijbewijs. Beiden gaan 120km/h, de 20pk natuurlijk wat vlotter. Door de compressor heb je ook een zeer groot koppel wat vlotte acceleraties en hernemingen mogelijk maken. Misschien een goed alternatief voor een PX voor dagelijks gebruik. Alleen de prijs van 4999€ is hoog maar je krijgt er wel zeer geavanceerde techniek voor natuurlijk. http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=gecdegst Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 2 april 2006 Delen Geplaatst: 2 april 2006 Leek mij ook wel interessant, maar de pk-waarden zijn toch wel een beetje bedroevend, volgens mij moet daar veel meer uit te halen zijn; Ze hebben de turbo-druk proberen op te drijven, maar echt betrouwbaar werd hij dan niet. Voor veel minder geld heb je een Gilera runner180 met gelijkwaardige prestaties. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 2 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2006 Een specifiek vermogen van 160pk/liter vind ik toch zeker niet slecht voor een scooter. Ik zou het zelf nooit kopen wegens te duur maar vind het wel een mooi stukje techniek. Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 3 april 2006 Delen Geplaatst: 3 april 2006 Aprilia rs125: rond de 30 pk, dan snap ik niet wat die turbo bij Peugeot komt doen? http://cgi.benl.ebay.be/APRILIA-RS-125-FULL-POWER-35CV-COULEUR-UNIQUE-EN-BELG_W0QQitemZ4621931148QQcategoryZ9913QQcmdZViewItem Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2006 Ja maar dat is helemaal iets anders he. zo'n RS maakt 11000 toeren en heeft een zeer nauwe powerband. Je moet voortdurend schakelen om dat in die powerband te houden, tussen de 8000 en 11.000 toeren. Dat is een echt racemachientje, ik zou er niet graag mee in 't stad rondtoeren. Die Peugeot maakt maar 8000 toeren en heeft een variomatic overbrenging. Je moet dus nooit schakelen en door het koppel van de kompressor reageert het steeds zeer direct op het gas, reeds vanaf lage toeren. Beide zijn zeer goede machientkes maar met een totaal verschillend doel. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.