Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Peugeot 125 Jet Force compressor


Dr Who

Aanbevolen berichten

Peugeot heeft nu een 125 scooter met compressor uit. keuze tussen 15 en 20 pk, naargelang het rijbewijs. Beiden gaan 120km/h, de 20pk natuurlijk wat vlotter. Door de compressor heb je ook een zeer groot koppel wat vlotte acceleraties en hernemingen mogelijk maken. Misschien een goed alternatief voor een PX voor dagelijks gebruik. Alleen de prijs van 4999€ is hoog maar je krijgt er wel zeer geavanceerde techniek voor natuurlijk.

http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=gecdegst

Link naar reactie

Leek mij ook wel interessant, maar de pk-waarden zijn toch wel een beetje bedroevend, volgens mij moet daar veel meer uit te halen zijn; Ze hebben de turbo-druk proberen op te drijven, maar echt betrouwbaar werd hij dan niet.

Voor veel minder geld heb je een Gilera runner180 met gelijkwaardige prestaties.

peugeot_jet-force_125_compressor_storm-grau.jpg

scootmalaga%2520(3).JPG

Link naar reactie

Ja maar dat is helemaal iets anders he.

zo'n RS maakt 11000 toeren en heeft een zeer nauwe powerband. Je moet voortdurend schakelen om dat in die powerband te houden, tussen de 8000 en 11.000 toeren. Dat is een echt racemachientje, ik zou er niet graag mee in 't stad rondtoeren.

Die Peugeot maakt maar 8000 toeren en heeft een variomatic overbrenging. Je moet dus nooit schakelen en door het koppel van de kompressor reageert het steeds zeer direct op het gas, reeds vanaf lage toeren.

Beide zijn zeer goede machientkes maar met een totaal verschillend doel.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...