Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lidl helm? "Doen" of "zijde gij zot?"


Hayes

Aanbevolen berichten

"zijde gij zot ?!?" zoals in je header staat (hihi 'header')

soit, je doet of course wat je wil...

maar t gaat hier nog altijd om de bescherming van je hoofd he

de minste beschadiging daaraan kan je heel duur te komen staan...

zou nooit, maar dan ook jamais de la vie, mijn geld aan zoiets willen uitgeven

ook al is t weinig...

spaar liever dat geld en koop m bij een speciaalzaak...

heb één keer klapband gehad aan 60 per uur met zo'n prutshelmke op

en moet zeggen, mijn gezicht zag er echt allesbehalve uit!

kin bloot tot op t bot, gekneusde neus en blauw oog...

(om reacties van anderen voor te zijn: "nog slechter dan nu")

dus mijn opinie : DOE DAT NIET!

Link naar reactie

De helm draagt een E keurmerk en zou dus moeten voldoen aan de gestelde normen. Als dat niet zo is, dan is hier bedrog in 't spel en dat kunnen wij als leek niet testen.

Maar, beste teddy kgb, volgens mij moet je in deze discussie appels met appels vergelijken: vergelijk deze Lidl helm met een andere jethelm van een duurder merk. Is er dan echt nog een verschil? Jouw antwoord ging mijns inziens niet over "is deze helm goed van kwaliteit of niet", maar eerder over de keuze tussen een jetmodel of een integraalmodel. Inderdaad, de integraal beschermt beter, maar dat was, denk ik, niet de vraag ;-)

Link naar reactie

Hallo,

Best wel een tijd geleden hé,

'Toen' ik nog met de vespa reed investeerde ik 270 euro in een open helm van het merk BMW.

Het hangt er natuurlijk vanaf welke rijstijl je hebt. Ik reed nogal, euh snel. In tramsporen en zo. Dus mezelf kennende wilde ik iets goed op mijn kop.

Ben één keer gevallen aan 70, niets kapot aan mijn lichaam, enkel mijn jas wat geschaafd. (gelukkig had mijn vespa crashbaren, helpt dus echt)

En over de keuring van zo'n helm uit de lidl, een lada mag ook de weg op, ik zit liever in een mercedes als ik crash.

groeten,

Conrad

Link naar reactie

Auto's krijgen toch sterrekes bij de TUV-crash-test! Ze maken er genoeg reklame mee als ze goed scoren en de slechte uitslagen geven ze op het VRT-nieuws.

Helmke zit goed. De maten vallen wel klein uit, dus passen voor te kopen.(ze zijn een stuk kleiner dan dezelfde maten van Vespa-helmen). Bovendien waren ze er in donkerblauw, wat dus best past bij mijn vespje.

Vermits ze gekeurd zijn zullen ze zeker niet slechter zijn dan van die mooie-maar-niet-goedgekeurde modellekes.

De handschoenen vond ik te stroef/stijf. Richa's kosten maar evenveel en zijn m.i. beter beschermend en veel comfortabeler.

Link naar reactie

"k Weet het nog ni. Ik krijg het pas voor mijn verjaardag nu zaterdag (, samen met de helm, de muts, de lendenriem en de batterijlader, van mijn kinders en mijn vrouw zal het inpakken, maar 'k heb het wel zelf moeten gaan halen) dus kan ik hat dan pas testen. Zal verslag uitbrengen.

De helm heb ik geprobeerd en die zit echt wel goed. Lijkt me minstens even degelijk spul als mijn originele Vespahelm.

Link naar reactie

Heb dus ook zo'n helm gekocht voor de warme zomerdagen. Heb er al eens mee gereden. Het is echt wennen dat er veel meer lawaai is. Anders voelt het wel stevig aan.

Ik heb wel gezien dat er nogal twee scherpe hoeken vooraan zitten. Denk van die eens weg te halen want als dat in je kaak terecht komt bij een val...

helm.jpg

Link naar reactie

Intercommeke marcheert perfect. Staat nergens in de winkel. Zit weggemoffeld aan de kassa, moet je dus naar vragen en dan geven ze het. Allez, zo ging het toch bij mij.

Lendengordel is ook goed. Ah? scherpe kanten aan de helm? Net nog eens nagekeken. Dank zij de kaak-kussens kan je je daar toch niet aan verwonden? Helm zit zo strak dat hij echt niet kan wegdraaien hoor.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ik zou ook no way josé zeggen tegen zo'n helmke, koopt zo'n helmke als ge vaak gaat minimomnobiken of pocketbiken of karten of zo, waar de risicos wat kleiner zijn.

Btw al die jet-helmen vind ik retegevaarlijk.

bv. als teddy kgb een integraalhelm had opgehad was zijn halve kin niet weggeweest.

om vann het tanden-risico maar te zwijgen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...