Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een nieuwe laklaag


jurgen

Aanbevolen berichten

Je Vespa is al een dagje ouder en dus toe aan een nieuwe lak. Hier kun je alvast enige te volgen richtlijnen lezen... zo krijg je toch al ietwat een idee waaraan je je mag verwachten! Allereerst is er natuurlijk de kleur. Geen makkelijke keuze. Hieronder vind je alvast een pdf met de originele 'MAX MEYER' kleurcodes. Kies je liever je eigen kleur ipv het originele kleur, kijk dan uit naar een auto waarvan de kleur je bevalt ipv kiezen op een staalkaart.

Max Meyer kleurcodes

Wanneer je je Vespa niet zelf spuit, maar door een vakman laat spuiten, kan je de Vespa misschien wel zelf uitéén halen om kosten te besparen. Het volledig uitéénhalen is een absolute noodzaak voor een bevredigend resultaat. Zorg ervoor dat je alle onderdelen zorgvuldig sorteert en eventueel voorziet van een label. Neem misschien een aantal foto's van ingewikkelde samenstellingen. Het is immers belangrijk dat je je Vespa na het lakwerk terug kunt samenstellen. Beter vooraf wat meer tijd spenderen aan het zorgvuldig strippen, dan nadien met de handen in de haren te zitten...

Volgende week deel 2...

Link naar reactie

Is het mogelijk om die kleurcodes ook ergens visueel te zien zodat je tenminste een beeld hebt hoe de kleur eruit ziet? Rood kan bijvoorbeeld zoveel verschillende gradaties hebben zodat het redelijk moeilijk is om daar een beeld van te vormen.

Link naar reactie

...en eventueel een omzettingstabel van MM naar "andere" meer bruikbare kleurcodes.

Blijkbaar is het niet evident om even met de MM codes een autoshop binnen te wandelen en een potje te bestellen...

Link naar reactie
Gast vanstraelen lode

niet alleen max meyer maar ook zeker r-m autolakken kan alle kleuren die je wenst perfect op staal maken door spectro meter en veflabo in belgie iedere kleur kan aangepast van uni tot mica en parelmoer.

alle info kan je bij mij bekomen ,reeds 40 jaar ervaring in autolakken

ook beschikt r-m over een colormaster stalenbox met meer dan 4000 gespoten stalen.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Gast eric van braekel

Goede middag Lode,

Ik heb een vespa ET4.

Onlangs een klein ongelukje gehad, het eerste in 5 jaar, valt nog wel mee.

Linkerkant beschadigd, offerte bij garage ongeveer 1400 euro, heb scooter 1750 betaald(tweedehands)

Ik ken iemand in de vriendenkring die handig is in het repareren van koetswerk.Hij wil dit voor mij doen maar ik moet voor de lak zorgen,enz...

Kleurcode 336 (donkergroen) waar vind ik dat, moet ik dat laten maken? wordt dat verkocht in autoshops? Tips zijn welkom, alvast bedankt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...