Ga naar inhoud
Vespaforum.be

New member voorstelling


Ruff

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik ben hier sinds enkele dagen nieuw op het forum.

Mijn naam is Pieter-Jan en ik ben afkomstig van Mol.

Al enige tijd was ik op zoek naar een Vespa omdat de interesse heel groot was.

Zelf heb ik geen enkele kennis van een Vespa maar alles valt te leren denk ik dan.

Na even te sparen was het zover, maar de zoektocht moest toen pas beginnen.

Ik heb redelijk snel een Vespa gevonden die me aanstond, na ongeveer 2 weken, een PK50XL van 1990 (foto's volgen later).

De Vespa is in redelijk goede staat, motor heeft nog niet lang geleden een revisie gehad vertelde de verkoper me maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd.

Daarom ga ik in de winter de motor een revisie proberen te geven met de hulp van jullie(hoop ik :P) en enkele handleidingen.

De carrosserie is er iets slechter aan toe.

Voorste wielkap is een hapke uit, glas van pinker is afgebroken, en krassen links en rechts achteraan, roest op chromen delen,...

Ik hoop dit ook in de winter onder handen te kunnen nemen, maar het kan goed zijn dat dit voor daarna is.

Ik heb ook nog enkele vragen.

Mijn Vespa rijd nu rond de 45. Wat is de gemiddelde snelheid van een 50cc?

Kan ik in een Vespa club lid worden en mee gaan ritten maken?

Alvast bedankt

En ik zal jullie nog wel horen!!

Scooter

Link naar reactie

Welkom op dit leuke forum..

Denk wel, dat je hier hulp zal vinden voor de revisie van je motor en herstellingen carrosserie.

Aangaande jouw vraag over gemiddelde snelheid van een 50 cc, om dit te berekenen zou ik wel jouw minimum snelheid moeten kennen, hé.

Jouw topsnelheid is 45 km/h. De andere snelheden zullen afhankelijk zijn van jouw verplaatsingen.

Link naar reactie

Hej Pieter Jan, welkom op het forum.

Heb zelf ook nog een paar jaar met een pk50xl gereden, die zat qua topsnelheid ook rond de 45km/h(soms 50 bergaf wind mee :) ).

Dus 45 zal wel normaal zijn qua topsnelheid.

Zoals smurf zei hulp voor de revisie zal je hier zeker vinden, hier al een paar sites waar je zelf al het één en ander kan vinden:

www.scooterhelp.com

www.sip-scootershop.com

Groeten Tisse

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...