Ga naar inhoud
Vespaforum.be

als Vespa bijt, ben je verloren


keverhel

Aanbevolen berichten

Vorig jaar kocht ik een GTS125. Heel mooi, leuk om mee te rijden, maar mocht iets krachtiger zijn voor mij.

Voor een 250 of een 300 had ik helaas niet het juiste rijbewijs, dus ben ik even gaan onderzoeken hoe ik dat kon behalen.

Typisch Belgisch verhaal. Om met een iets zwaardere motorscooter te mogen rijden, moet je eerst met een volwaardige 'zwaardere' moto leren rijden.

Een rijbewijs halen met minder dan 25KW en zonder versnellingen mag blijkbaar niet. Hoe onlogisch kan het hier zijn?

Dan maar naar de rijschool, dure lessen, huur van de moto en maar oefenen op die manoeuvers. Na 10 u les heb ik me aan het praktijkexamen gewaagd en wonderwel geslaagd, zij het wel zeer nipt op sommige proeven. Om toch iets meer ervaring met de moto op te doen heb ik nog enkele maanden met een CB750 gereden, maar de liefde voor de Vespa ging niet over.

Straks ga ik mijn moto inruilen voor een jonge 2de hands GTS 300...

C U on the road!

k.

Link naar reactie

Oorspronkelijk heb ik mijn motorijbewijs afgelegd om met een P200E te mogen rijden, nadien de luxe ingezien en me een Ducati Monster 600 aangeschaft.

En achteraf bekeken heel wat geleerd op die rijlessen, dingen die ik nog dagelijks gebruik.

Maar idd, was wel absurd duur..

Mvg Tijs

Link naar reactie

Hier hetzelfde.

Vorig jaar in mei een daguitstap gedaan met een LX50cc, de klik was er direct voor Vespa.

Dezelfde week nog een LX125 besteld en na 2 weken wachten rond aant rijden met onze LX.

Na een tijdje "alleen" rond rijden zijn we bij een club gegaan wat ons super beviel maar

daar viel de 125cc een beetje licht uit om met twee continu te rijden. In september dan de

LX terug verkocht en een GTS300 Super Sport besteld. Ondertussen voor de motorlessen gegaan,

alle lessen op anderhalve week en de week erna examen afgelegd.

Nu zalig rijden op een 300cc. Ik had eerst schrik dat ik een moto zou willen als ik het eenmaal

geprobeerd had, maar de liefde van Vespa overwon :-)

Grtz

Benna

Link naar reactie

Ook speciaal m'n rijbewijs afgelegd via een snelcursus om met de GTS 300 te kunnen rijden. Heb me al rot geamuseerd maar ik mis toch nog de extra acceleratie van een zwaardere moto. Nu,praktisch gezien is het voor mij een beetje zinloos om iets zwaarders te kopen want de dagelijkse ritten zijn kort en dikwijls in druk verkeer . Ben er zeker van dat dit veel leuker is met een vespa die lichter en manoeuvreerbaarder is dan zo'n zwaar ding.

Hoop wel dat ze in de toekomst nog een 350 of misschien een 400 uitbrengen !

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ook speciaal m'n rijbewijs afgelegd via een snelcursus om met de GTS 300 te kunnen rijden. Heb me al rot geamuseerd maar ik mis toch nog de extra acceleratie van een zwaardere moto. Nu,praktisch gezien is het voor mij een beetje zinloos om iets zwaarders te kopen want de dagelijkse ritten zijn kort en dikwijls in druk verkeer . Ben er zeker van dat dit veel leuker is met een vespa die lichter en manoeuvreerbaarder is dan zo'n zwaar ding.

Hoop wel dat ze in de toekomst nog een 350 of misschien een 400 uitbrengen !

Hier een beetje dezelfde toekomstplannen, wat is juist zo'n snelcursus?

Link naar reactie

Gewoon 10uren en dan rijbewijs halen ineens ... zonder een jaar met een voorlopig rond te rijden ;)

Ik heb dat ook gedaan, maar heb er 14uren en rijbewijs van gemaakt ... is niet veel meer ... maar is wel goed wanneer je met een machine (Kawasaki fzr-650) rijd die je niet gewoon bent (na 3,5 jaar GTS125 te hebben gereden)

Nu blij met de 300 ... na iet minder dan anderhalve maand nu 3110 kilometerkes gereden ... veel meer comfort en plezier dan op die Kawa :P

Link naar reactie
Gewoon 10uren en dan rijbewijs halen ineens ... zonder een jaar met een voorlopig rond te rijden ;)

Ik heb dat ook gedaan, maar heb er 14uren en rijbewijs van gemaakt ... is niet veel meer ... maar is wel goed wanneer je met een machine (Kawasaki fzr-650) rijd die je niet gewoon bent (na 3,5 jaar GTS125 te hebben gereden)

Nu blij met de 300 ... na iet minder dan anderhalve maand nu 3110 kilometerkes gereden ... veel meer comfort en plezier dan op die Kawa :P

Ik ben ook aan het kijken voor één vespa (of misschien lml) maar ik ga eerst beslissen of ik voor een rijbewijs ga gaan zodat ik meer dan 125cc kan kiezen. Langs de andere kant rij ik echt alleen maar regio Hasselt (woon en werk er) en dan nog meestal de binnenbanen, daarmee dat ik twijfel om voor mij rijbewijs te gaan (dan het geld investeren in een vespa ipv rijbewijs).

Link naar reactie
Langs de andere kant rij ik echt alleen maar regio Hasselt (woon en werk er) en dan nog meestal de binnenbanen, daarmee dat ik twijfel om voor mij rijbewijs te gaan (dan het geld investeren in een vespa ipv rijbewijs).

En ge wilt zo eens niet naar Nederland in het weekend??? ;)

Link naar reactie
Langs de andere kant rij ik echt alleen maar regio Hasselt (woon en werk er) en dan nog meestal de binnenbanen, daarmee dat ik twijfel om voor mij rijbewijs te gaan (dan het geld investeren in een vespa ipv rijbewijs).

En ge wilt zo eens niet naar Nederland in het weekend??? ;)

Wie weet in de toekomst ;-)

Als ik ooit een vespa heb, kan het ook zijn dat ik bij een club ga...

Link naar reactie
Ook speciaal m'n rijbewijs afgelegd via een snelcursus om met de GTS 300 te kunnen rijden. Heb me al rot geamuseerd maar ik mis toch nog de extra acceleratie van een zwaardere moto. Nu,praktisch gezien is het voor mij een beetje zinloos om iets zwaarders te kopen want de dagelijkse ritten zijn kort en dikwijls in druk verkeer . Ben er zeker van dat dit veel leuker is met een vespa die lichter en manoeuvreerbaarder is dan zo'n zwaar ding.

Hoop wel dat ze in de toekomst nog een 350 of misschien een 400 uitbrengen !

Hier een beetje dezelfde toekomstplannen, wat is juist zo'n snelcursus?

4x 2u praktijk en na de laatste 2u direct naar het examen !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...