Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Praktijk bromfietsrijbewijs


bws

Aanbevolen berichten

enkele vraagjes

- Ik rijd (zoals toegelaten in België) met een brommer met Duitse papieren (dit volstaat voor een belgische verzekering te krijgen), mijn vraag is: ben ik juist als ik het vanzelfsprekend vind dat ik m'n praktijk mag doen met m'n 'duitse' brommer?

-Stel dat ik op de dag van het examen een defect heb aan m'n bromfiets (knipoog) mag je dan je praktijk afleggen met een bromfiets van een vriend? (die verzekerd is en dergerlijke)

alvast bedankt

L.

Link naar reactie

- rijbewijs geldig voor de categorie A3 (45 Km/u) legt het praktische examen af met een bromfiets klasse B.

Eender dewelke maar je moet van die brommer dus wel alle paperassen kunnen voorleggen. Voor een Klasse B is dat een Europees GVA en zijn verzekering.

Link naar reactie

als die bromfiets van je vriend een bromfiets is met:

- 49.9 cc MAX

- Geldig GVA

- geldige verzekeringen

- MET licht, L-sticker, en bel (remlicht niet noodzakelijk)

- je rijbewijs en identiteitskaart

magik dan ook vragen welke brommer je hebt? want heb precies nog nooit gehoord van duitse vespas (geen hoffman)

Link naar reactie

Montageattesten en validatieattesten hebben enkel betrekking op technische keuring van voertuigen waar niet-originele onderdelen op gemonteerd worden (vb: verlaagde ophanging met stijvere schokbrekers). Lijkt me geen uitstaans te hebben met een brommer. Of het zou moeten gaan om plaatsing van een onderdeel dat mogelijks de begrenzing tot 25/45 Km/u aanbelangt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...