Ga naar inhoud
Vespaforum.be

het verbruik van de Vespa LX125 touring 2011


vespaLX125touring2011

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mede eigenaren van de Vespa LX125 touring welk verbruik deze scooter gemiddeld bij hen heeft. Ook zou ik graag willen weten hoe je die scooter het beste kan inrijden? Ik ben gewend bij stoplichten altijd vol gas weg te trekken. Mag dat met een nieuwe motor scooter? Ik rij op de binnenwegen volgens het advies van de dealer maximaal 70 km/p/u tot hij 500 km gereden heeft. Wanneer de scooter volgens de gegevens niet harder dan 91 km/p/u rijdt is het dan nog wel te doen om grote stukken op de snelwegen waar 130 gereden mag worden te rijden? Dat lijkt mij een gewaagde onderneming. Of lopen deze scooters eenmaal ingereden wel harder dan 91?

Alvast bedankt voor jullie deskundige reacties.

Groetjes,

Thomas

Link naar reactie

We hebben zelf een Vespa lx 125 en die heeft een verbruik van 3 liter / 100 km.

Bij het inrijden mag je het gas voor 3/4 opendraaien de eerste 1000 km en bergop volgas,bergaf kun je beter wat inhouden zodat de motor niet te hoog in toeren gaat.

Deze motoren zijn begrensd op 91 km/u,wat toch een mooie snelheid is (snelweg is niet aan te raden)

Is een zeer vinnige scooter (wij hadden het achterbandje al kaal op 3500 km.(dus dat zegt genoeg over de prestatie van deze motor).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...