Ga naar inhoud
Vespaforum.be

routes uitstippelen


Kimpie

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal dagen geleden een gps garmin dakota 10 aangeschaft.

Nu mijn vraag aan jullie:

Is er een leuke site voor je eigen routes uit te stippelen en daarna te uploaden op de gps?

Alle hulp is welkom (ben namelijk hier een groentje in)

alvast bedankt!

Grts Kim

Link naar reactie

Dom van een dakota 10 te kopen.Is eigenlijk een fiets en wandelgps. Toestel is alleen voorzien van een basiskaart waar je heel weinig mee aan kan. Wil je echt gaan navigeren dien je kaarten aan te kopen. Heeft ook weinig intern geheugen. Voor het geld dat je meer dient te gaan uitgeven had je andere dingen kunnen kopen, waar wel kaarten bij zijn.

Misschien in de toekomst beter eerst informeren en dan kopen ?

Link naar reactie
Ik heb een aantal dagen geleden een gps garmin dakota 10 aangeschaft.

Nu mijn vraag aan jullie:

Is er een leuke site voor je eigen routes uit te stippelen en daarna te uploaden op de gps?

Alle hulp is welkom (ben namelijk hier een groentje in)

Hoy Kimpie

Ik gebruik voor mijn vespa ook mijn fiets gps een garmin edge605 met city navigator europa kaart via het het bijgeleverde programma map sourse kan je dan zelf routes aanmaken en op je toestel zetten.In het begin is het wel wennen maar eens je het toestel goed begint te kennen is dat heel goed op de vespa te gebruiken,als je hem instelt op kleine wegen nemen sta je er dikwijls van versteld op welke mooie routes je komt.Als je via fiets sites zoals bv. www.gpscyclingtour.be kan je fietsroutes en fiets klassiekers in de vorm van traks rechtstreeks naar je toestel verzenden ,ik doe dat ook soms en dat valt best mee,die fietsroutes zijn meestal ook zeer mooi om met de vespa te doen.Jou toestel Dakota is vergelijkbaar met een edge en met de snelheden op de Vespa gaat dat heel goed.

Groeten

Sus

Link naar reactie

Met de GTS 250 i.e. gebruik ik Roadplanner voor mijn Tripy II gps : zeer gebruiksvriendelijk, en tevens makkelijk om garmin routes (.gdb ) of .gpx routes te converteren. Minder omslachtig dan Mapsource (met het kaarten id. gedoe)

Standaard zijn de kaarten van West Europa.

Grote troef van de Tripy II is de uitzonderlijke afleesbaarheid, zelfs in volle zon, en met de zon op het scherm.

En je kiest : rijden op roadbook (zeer snel aan gewend), of op kaart.

Net ca 1000 km Ardennen achter de rug, en super tevreden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...