Grandsportlievin Geplaatst: 12 december 2005 Delen Geplaatst: 12 december 2005 ze spreken merendeel over 50 cc 125 cc en 150 cc vespas nu is mijn vraag een 80 cc px is er daar vraag naar en hoeveel kan je ervoor vragen of krijgen alvast bedankt voor de reacties mochten die er komen Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 13 december 2005 Delen Geplaatst: 13 december 2005 Geproduceerd om de één of andere lokale wetgeving, als ik mij niet vergis... ik denk niet dat je hier in Belgenland veel geïnteresseerden zal vinden, tenzij de prijs een regelrechte meevaller is (kwestie van er nog een kit onder te plooien). Link naar reactie
JP Geplaatst: 13 december 2005 Delen Geplaatst: 13 december 2005 Bij wijze van eerste vespa (onder het motto beter laat dan nooit) heb ik me een px80 aangeschaft. Zoals reeds eerder uitgelegd op dit forum was ik in eerste instantie op zoek naar een vespa die in orde stond, en waar ik gewoon mee kon beginnen rijden en al doende kon leren sleutelen. De px die ik kocht was qua motor en carrosserie in zeer goeie staat (behalve gedeukt voorspatbord), en rijdt perfect na een paar kleine toestandjes (nieuwe kickstartpedaal, nieuwe km-kabel) die ik min of meer zelf kon oplossen. Alleen de papieren (import uit Duitsland) zijn een iets langere lijdensweg, maar 't valt ook nog mee... Ik verkeerde in de overtuiging dat een 125 of 200 voor een beginnelingske als mezelf meteen iets te hoog gegrepen zou zijn... Maar ik kan me natuurlijk vergissen! Alle commentaar, spot en hoon zijn welkom! ;-)) Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 @JP: staat ze standaard ? hoe bolt dat ? Link naar reactie
JP Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 @ Jurgen: staat standaard, en loop zeer vlotjes. Proces voor aanvraag nummerplaat is volop bezig (papierkes naar Brussel, papierkes terug, papierkes naar verzekering, niet genoeg papierkes, dus papierkes opnieuw naar BXL, etc.), dus ik moet mij voorlopig beperken tot uiterst korte en inderdaad illegale toerkes. ;-) Tijdens mijn laatste toerke gemerkt dat hij bij het terugschakelen erg moeilijk in 2e geraakt. Maar dat zal wel redelijk makkelijk te fiksen zijn, vermoed ik... Nadeel (want lelijk) is momenteel dat gedeukte spatbord vooraan. Bij De Pauw wisten ze me te vertellen dat een volledig nieuw spatbord ong. 65 Euro zou kosten, en dan nog laten spuiten uiteraard. Voor de rest is 'm ook nogal lelijk herspoten. Was origineel zwart denk ik, en is nu beige-achtig (zoals die PX die bij De Pauw in de toonzaal staat, if u know what i mean). Maar de valbaren, bagagerek en voetsteuntjes zijn gewoon meegespoten (en dan nog maar half) en ook het logo op de linkerbil is gewoon zonder genade mee in 't beige gezet. Enfin, niks wat niet te verhelpen valt, maar tis toch jammer... Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 Nieuw logootje kost ook zoveel niet. 't Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel geld je erin wil steken / eraan wil hangen. Fotookes? Wij zijn zot van fotookes! Link naar reactie
JP Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 Klopt... Voorlopig ontbreken mij de fortuinen, maar een logootje zal er wel vanaf kunnen... ;-) Foto's komen er asap aan! Ik doe mijn best... Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 @ JP : 80 cc is meer dan 49,99 dus moet je je vespa als een motorfiets inschrijven + taks + verzekering, of niet ? bijgevolg zal het probleem liggen bij het GVA (gelukkig hebben we inmiddels Europese eenheid op dat vlak). Link naar reactie
JP Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 Klopt, maar da's niet echt het probleem... Wel dattie vanuit Duitsland geïmporteerd is, en hier nog nooit ingeschreven. Ik had dus een Duits gelijkvormigheidsattest en een roze formulier (inclusief douanestempels) op naam van de persoon die hem ingevoerd had. Dus eerst een hele boel papieren + 5 Euro fiscale zegel + 2000BEF overmaken aan FOD Mobiliteit en Vervoer in Brussel, om hopelijk na een week een Belgisch gelijkvormigheidsattest en -sticker te krijgen. Waarmee ik dan terug naar de verzekering moet en daarna naar DIV. Al bij al valt het dus nog redelijk mee (toch in vergelijking met andere verhalen die ik al op dit forum heb gelezen), maar da's natuurlijk alleen maar als ze ginder in Brussel een klein beetje voortwerken... Maar kom, 't schijnt dat het daar vooral enorm druk is begin januari, dus ik ben hopelijk nog op tijd. Link naar reactie
tanskai Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 ik heb er ook één en heb heel wat miserie gehad om hem in te schrijven. Best op www.piaggio.de telefoonnummer zoeken, beste duits bovenhalen en dan een nieuwe "Algemeine Betriebserlaubnis" vragen. Dat deden ze bij mij probleemloos. Dit is het enige document dat een 80 cc volgt in Duitsland, het enige wat je dan nog moet doen maar wel het moeilijkste is dat dit zo is bij de DIV in Brussel. Een 80cc is in Duitsland immers een leichtkraftrad, zoiets als een klasse B in België en wordt daar dus niet gekatalogeerd als motor. Dat is mijn ervaring, maar goeie hoop, het is wel gelukt na veel veel vijven en zessen. Gegroet Link naar reactie
JP Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 Da's dus nog een andere piste... Hoeveel bestaan er zo???? ;-) Enfin, ik hou jullie op de hoogte van hoe het afloopt met de piste die ik momenteel nagelbijtend aan het volgen ben... Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 en hoe is dat afgelopen ? Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 @PX VAN DE SLUZE. Heb vorige week mijn 49,58€ gestort op de rekening van FOD Mobiliteit en kopies van alle papieren die ik had opgestuurd. Heb vandaag mijn PVG-nr in de bus gekregen. Deze procedure werkt volgens mij dus perfect. Groeten Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 @PX VAN DE SLUZE.Heb vorige week mijn 49,58€ gestort op de rekening van FOD Mobiliteit en kopies van alle papieren die ik had opgestuurd. Heb vandaag mijn PVG-nr in de bus gekregen. Deze procedure werkt volgens mij dus perfect. Groeten Eidelijk, iemand die mij back-uped... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.