Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa px 80


Grandsportlievin

Aanbevolen berichten

Bij wijze van eerste vespa (onder het motto beter laat dan nooit) heb ik me een px80 aangeschaft. Zoals reeds eerder uitgelegd op dit forum was ik in eerste instantie op zoek naar een vespa die in orde stond, en waar ik gewoon mee kon beginnen rijden en al doende kon leren sleutelen. De px die ik kocht was qua motor en carrosserie in zeer goeie staat (behalve gedeukt voorspatbord), en rijdt perfect na een paar kleine toestandjes (nieuwe kickstartpedaal, nieuwe km-kabel) die ik min of meer zelf kon oplossen. Alleen de papieren (import uit Duitsland) zijn een iets langere lijdensweg, maar 't valt ook nog mee...

Ik verkeerde in de overtuiging dat een 125 of 200 voor een beginnelingske als mezelf meteen iets te hoog gegrepen zou zijn... Maar ik kan me natuurlijk vergissen! Alle commentaar, spot en hoon zijn welkom! ;-))

Link naar reactie

@ Jurgen: staat standaard, en loop zeer vlotjes. Proces voor aanvraag nummerplaat is volop bezig (papierkes naar Brussel, papierkes terug, papierkes naar verzekering, niet genoeg papierkes, dus papierkes opnieuw naar BXL, etc.), dus ik moet mij voorlopig beperken tot uiterst korte en inderdaad illegale toerkes. ;-) Tijdens mijn laatste toerke gemerkt dat hij bij het terugschakelen erg moeilijk in 2e geraakt. Maar dat zal wel redelijk makkelijk te fiksen zijn, vermoed ik...

Nadeel (want lelijk) is momenteel dat gedeukte spatbord vooraan. Bij De Pauw wisten ze me te vertellen dat een volledig nieuw spatbord ong. 65 Euro zou kosten, en dan nog laten spuiten uiteraard. Voor de rest is 'm ook nogal lelijk herspoten. Was origineel zwart denk ik, en is nu beige-achtig (zoals die PX die bij De Pauw in de toonzaal staat, if u know what i mean). Maar de valbaren, bagagerek en voetsteuntjes zijn gewoon meegespoten (en dan nog maar half) en ook het logo op de linkerbil is gewoon zonder genade mee in 't beige gezet. Enfin, niks wat niet te verhelpen valt, maar tis toch jammer...

Link naar reactie

Klopt, maar da's niet echt het probleem... Wel dattie vanuit Duitsland geïmporteerd is, en hier nog nooit ingeschreven. Ik had dus een Duits gelijkvormigheidsattest en een roze formulier (inclusief douanestempels) op naam van de persoon die hem ingevoerd had. Dus eerst een hele boel papieren + 5 Euro fiscale zegel + 2000BEF overmaken aan FOD Mobiliteit en Vervoer in Brussel, om hopelijk na een week een Belgisch gelijkvormigheidsattest en -sticker te krijgen. Waarmee ik dan terug naar de verzekering moet en daarna naar DIV. Al bij al valt het dus nog redelijk mee (toch in vergelijking met andere verhalen die ik al op dit forum heb gelezen), maar da's natuurlijk alleen maar als ze ginder in Brussel een klein beetje voortwerken... Maar kom, 't schijnt dat het daar vooral enorm druk is begin januari, dus ik ben hopelijk nog op tijd.

Link naar reactie

ik heb er ook één en heb heel wat miserie gehad om hem in te schrijven.

Best op www.piaggio.de telefoonnummer zoeken, beste duits bovenhalen en dan een nieuwe "Algemeine Betriebserlaubnis" vragen. Dat deden ze bij mij probleemloos.

Dit is het enige document dat een 80 cc volgt in Duitsland, het enige wat je dan nog moet doen maar wel het moeilijkste is dat dit zo is bij de DIV in Brussel. Een 80cc is in Duitsland immers een leichtkraftrad, zoiets als een klasse B in België en wordt daar dus niet gekatalogeerd als motor.

Dat is mijn ervaring, maar goeie hoop, het is wel gelukt na veel veel vijven en zessen.

Gegroet

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
@PX VAN DE SLUZE.

Heb vorige week mijn 49,58€ gestort op de rekening van FOD Mobiliteit en kopies van alle papieren die ik had opgestuurd. Heb vandaag mijn PVG-nr in de bus gekregen. Deze procedure werkt volgens mij dus perfect.

Groeten

Eidelijk, iemand die mij back-uped...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...