Dr Who Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Hallo tuners, Mijn scooter (VNC) met twee poorten is zeer traag, max 70km/h. Ik zou graag een vlottere scooter hebben. Vraag is nu of ik hier best een kit op laat zetten, ik dacht aan een Pinasco 177 of Malossi 166 eventueel met Mazzuchelli krukas, of dan wel er een PX motor onder hang. Ik weet dat er voor een kit de carter moet opgelast worden voor de derde poort vandaar de vraag of je hiermee een betrouwbare motor hebt wat ik toch wel zeer belangrijk vind. Het gemakkelijkste zou natuurlijk een PX 150 of 200 motor zijn maar die kosten minstens 350-450€ en er moet dan nog een high gear kit in gestoken worden voor mijn 8" bandjes en de scooter nog omgebouwd worden naar 12V dus dan ben je al vlug minstens 800€ kwijt voor alles. Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 5 december 2005 Delen Geplaatst: 5 december 2005 Ik heb op mijne VNC al rap 10" gestoken, kwestie van het rijcomfort aanzienlijk te verhogen ... enige probleem dat ik nu heb is dat ik 'm van 3 naar 4 serieus moet doortrekken om nog wat herneming te hebben ... Als ge d'r ne px-motor ondersteekt kunt ge dus ook gewoon een conversievelgske steken en uw probleem is opgelost hé ... Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 Hebt ge dat met conversievelgen gedaan? Ik heb daar al veel slechte dingen over gelezen dat uw voorwiel het spatbord raakt bij hard remmen. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 een px blok moet je ook aanpassen naar uw pinasco cilinder. Want die spoelgaten van een px zijn kleiner. Ik kan er niet van klagen van mijn vroegere 2-poorts (een vespa GL (1962)en nu met 3 gigantische spoelpoorten en een pinascokit. Je bent er een tijdje zoet mee als je dit doet. Zie foto's. Ik heb ze al op het forum geplaats, maar alléz, voor de newbies... Speciale krukas: Bericht bewerkt (05.12.2005 | 19:21) Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 Heb dat inderdaad met conversievelgen gedaan, en dat werkt perfect. Kijk maar eens in het fotootje in mijn profiel: de band komt echt wel ver genoeg van het spatbord hoor. En écht hard remmen alleen op het voorwiel doe ik niet veel ... Rijcomfort verbetert aanzienlijk ... vooral bochtenwerk. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.